سازمان ملی مسکن مکلف به شناسایی زمین‌های مستعد توسعه شهری شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان ملی زمین و مسکن را مکلف کردند که زمین‌های مستعد توسعه شهری با اولویت "شهرهای در حال تهیه طرح جامع شهری" را شناسایی و مقدمات الحاق آنها به شهرها را فراهم کند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

سازمان ملی مسکن مکلف به شناسایی زمین‌های مستعد توسعه شهری شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جریان بررسی طرح جهش تولید وتامین مسکن با رای موافق به ماده ۱۱ این طرح، ‌سازمان ملی زمین و مسکن را مکلف کردند که زمین‌های مستعد توسعه شهری با اولویت شهرهای در حال تهیه طرح جامع شهری شناسایی و مقدمات الحاق آنها به شهرها را فراهم نماید.

نمایندگان مواد ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۳،۱۴ و ۱۷ این طرح را برای رفع ابهام به کمیسیون عمران ارجاع دادند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای موافق به ماده ۱۶ این طرح، ‌ مقرر کردند وزارت راه و شهرسازی با اعمال سیاست­‌های تشویقی، مهندسین داوطلب برای ارائه خدمات فنی مهندسی در طرحهای حمایتی تأمین مسکن را معرفی نماید.

در تبصره ماده ۱۶ نیز آمده است: مددجویان، معلولان و ایثارگران با معرفی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران از پرداخت هزینه خدمات نظام مهندسی برای یک بار معاف هستند و ما به التفاوت آن از محل منابع صندوق ملی مسکن، تأمین و در وجه سازمان نظام مهندسی ساختمان واریز می­‌گردد.

بر اساس ماده ۱۵ هزینه صدور و تمدید پروانه ساختمانی، گواهی پایان کار ساختمان کلیه برنامه‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی با ۳۰ درصد تخفیف محاسبه و دریافت خواهد شد.

نمایندگان امروز همچنین وزارت راه و شهرسازی را مکلف کردند برای اجرای برنامه‌های حمایتی نسبت به واگذاری اراضی مورد نیاز ساخت مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله اقدام کند.

بر اساس تبصره این ماده مبلغ اجاره بهای سالانه اراضی اجاره ۹۹ ساله این ماده حداکثر معادل ۲۰ درصد قیمت منطقه‌ای زمین مسکونی متناسب با قدرالسهم هر متقاضی در همان سال یا یک درصد ارزش کارشناسی روز زمین در ابتدای سال واگذاری (هرکدام کمتر باشد) تعیین می‌شود.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و مراجع ذی صلاح تغییر کاربری اراضی در استان‌ها هم مکلف شدند حسب اعلام وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی و تعیین تکلیف خارج از نوبت پرونده‌های ارسالی حداکثر دو ماه(یک ماه مراجع ذی­ربط استان­‌ها و یک ماه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران) پس از تاریخ وصول، اقدام نمایند.

سازمان ملی مسکن مکلف به شناسایی زمین‌های مستعد توسعه شهری شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات