اختصاص یکهز ار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بافت فرسوده آبادان و خرمشهر

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های بافت فرسوده در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اختصاص و به اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ابلاغ شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

اختصاص یکهز ار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بافت فرسوده آبادان و خرمشهر

به گزارش ایرنا محمدرضا رضایی‌کوچی پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات بافت فرسوده آبادان اظهار داشت:این اعتبار پس از پیگیری مستمر نمایندگان شهرستان آبادان و خرمشهر و در جلساتی که با ستاد بازآفرینی انجام شد برای بازسازی محله‌های آسیب‌پذیر۲ شهرستان یاد شده در نظر گرفته شد.

وی افزود: این مبلغ به استان خوزستان ابلاغ و عملیات اجرایی آن باید توسط شهرداری‌های آبادان و خرمشهر و با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی به زودی آغاز شود.

رضایی گفت: متاسفانه طرح بازنگری جامع بازسازی و نوسازی بافت فرسوده آبادان هنوز آماده نیست و کامل نشده است و امروز حداکثر ۲ هفته به مجریان طرح وقت داده شد تا با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان و محوریت فرماندار طرح را آماده اجرا کنند.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه نشست گفت: یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای بازسازی هفت محله آبادان اختصاص یافته است.

جلیل مختار افزود: هفت محله در قالب طرح بافت فرسوده در آبادان وارد سامانه سازمان بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی شده و سه منطقه نیز برای خرمشهر تعریف شده است.

وی اظهار داشت:این اعتبار شامل اجرای زیرسازی و آسفالت، جدول کاری و اجرای سیستم دفع آبهای سطحی و فضای سبز شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه این نشست گفت: طرح جدید دفع آبهای سطحی آبادان بر اساس کمک کانالهای محلی که ۴۰درصد هزینه مالی را کاهش و سرعت اجرایی را نیز افزایش می‌دهد و تلفیقی از شبکه روباز و قدیمی است طراحی و تدوین شده است.

رضا رضایی افزود: بر اساس اولویت بندی در یک ماه آینده طرح در یکی از محله‌های هدف اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا شهردار آبادان در ادامه این نشست گفت: برای اجرای بافت فرسوده در شهر آبادان نیاز به سه هزار و ۱۲۰میلیارد ریال اعتبار و برای اجرای طرح‌های دفع آبهای سطحی نیز به ۶میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمود رضا شیرازی افزود:هشت محله در ردیف بافت فرسوده قرار دارند که نیاز به اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی است.

وی خواستار لغو بند۹ تبصره۶ قانون عوارض در خصوص آلایندگی شد و اظهار داشت: ۴۵ میلیارد ریال از اعتبارات آلایندگی شهرداری آبادان در سالجاری کسر شده است که با این مقدار اعتبار می‌توان کارهای عمرانی از جمله روکش آسفالت و پارک ساخت.

اختصاص یکهز ار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای بافت فرسوده آبادان و خرمشهر

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات