افزون‌بر ۱۹ هزار نفر تسهیلات مسکن در سیستان و بلوچستان دریافت کردند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱ هزار و ۱۲۰ نفر در این استان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات بازسازی واحدهای سیلزده معرفی شدند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۱۲۳ نفر تسهیلات دریافت کردند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

افزون‌بر ۱۹ هزار نفر تسهیلات مسکن در سیستان و بلوچستان دریافت کردند

خلیل منبتی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تعداد کل واحدهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان در بخش احداثی شهری و روستایی ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد، واحدهای تعمیری هشت هزار واحد و واحدهای معیشتی ۱۱ هزار واحد ارزیابی شده است.

وی با اشاره به روند بازسازی‌های واحدهای مسکونی افزود: پی‌کنی ۱۴ هزار و ۹۵۷ واحد، آرماتوربندی ۱۲ هزار و ۳۹۶ واحد، اجرای فوندانسیون ۱۱ هزار و ۲۶۷ واحد، اجرای اسکلت (سیستم سازه‌ای) هفت هزار و ۵۹۶ واحد، اجرای سقف ۶ هزار و ۴۴۵ واحد و درب و پنجره یکهزار و ۹۰۱ واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:در مجموع ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد شهری و روستایی استان شامل ۲ هزار و ۱۵۰ واحد شهری و ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد در ۷۰۰ روستای آسیب‌دیده از سیل دیماه سال گذشته شناسایی و بازسازی آنها به این بنیاد واگذار شده است.

به گزارش ایرنا بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از ۱۹ تا ۲۲ دی ۹۸ ادامه داشت استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد اما اوضاع سیستان و بلوچستان بدتر از دو استان دیگر ارزیابی شد. استانی که سال پیش از آن (۹۷) در همان برهه زمانی کمتر از یک میلی متر باران داشت، بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب این استان به ۲۰۰ میلی‌متر ‌رسید!

همزمان با این بارندگی ها راه ارتباطی ۸۹۰ روستای سیستان و بلوچستان به طور کامل قطع شده بود.

نبود جاده دسترسی مناسب کار امدادرسانی و رساندن کمک های مردمی به بیش از ۱۲۰ هزار سیل زده در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ روستای چابهار در محدوده دشتیاری، بخش های مرکزی و پلان و قسمتی از بخش تلنگ قصرقند را مختل کرده بود.

این آسیب‌ها موجب شد تا دولت و مردم سراسر کشور به یاری سیل‌زدگان شتافتند و یک بار دیگر همدلی و همراهی ملت ایران در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاشته شد.

هم‌اینک با گذشت حدود یک سال از آن حادثه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همتی مضاعف به بازسازی مناطق سیل زده پرداخته و شاخص بازسازی این استان را به شاخص ۴۸ درصدی کشوری و در برخی مناطق مثل دلگان به ۷۰ تا ۸۰ درصد نیز رسانده است.

افزون‌بر ۱۹ هزار نفر تسهیلات مسکن در سیستان و بلوچستان دریافت کردند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات