۱۰۰ درصد منازل طرح مسکن محرومان در خراسان جنوبی ساخته شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی طرح مسکن محرومان در این استان به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

۱۰۰ درصد منازل طرح مسکن محرومان در خراسان جنوبی ساخته شد

علی اصغر آسمانی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی پنج هزار واحد مسکونی سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب طرح مسکن محرومان در استان خراسان جنوبی از سال گذشته آغاز شد.

وی گفت: در پی سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی (اسفند ۹۷) مصوب شد در راستای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی استان، ۱۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان احداث شود که ساخت پنج هزار واحد از این تعهد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج هزار واحد نیز به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار شد.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی نیازمندان در استان به عهده دولت است و ۵۰ درصد باقیمانده نیز از طریق پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض ۲ دستگاه اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد تامین شده است.

همزمان با سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در خرداد امسال، طی تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۶ هزار واحد مسکن شهری برای اقشار کم‌درآمد نیز برنامه‌ریزی شد که از این تعداد پنج هزار واحد برای افراد فاقد مسکن یا ساکنان بافت‌های فرسوده، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده و هزار واحد هم به بازنشسته‌های فاقد مسکن اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۶ هزار سهمیه طرح مسکن اقشار کم‌درآمد بین شهرستان‌ها توزیع شده و این طرح در مراحل اجرایی است.

وی افزود: از این تعداد ۴۸۰ واحد آماده بهره‌برداری است و مابقی نیز پیش بینی می‌شود تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

آسمانی مقدم اظهار داشت: براساس آمارها حدود ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان خراسان جنوبی در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و این آمار تقریبا معادل آمار میانگین مقاوم‌سازی در کشور است.

وی گفت: از سال ۸۴ که طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی آغاز شد تاکنون از ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی موجود در استان ۴۴ هزار و ۶۵۰ واحد مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی صدور بیش از ۷۱ هزار جلد سند مالکیت برای املاک و منازل روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و افزود: تهیه ۹۱۴ طرح هادی و اجرای ۵۱۶ طرح در روستاها بیانگر شتاب خوب استان در حوزه عمران روستایی است.

وی همچنین گفت: تاکنون از ۶ هزار و ۱۵۱ نفر ثبت‌نام شده طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان،۲ هزار و ۹۹۹ نفر تایید نهایی شدند و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر در بانک مسکن حساب باز کرده‌اند.

آسمانی مقدم اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۹ نفر آورده اولیه خود را به حساب فوق واریز کرده‌اند، هزار و ۳۴۸ واحد به متقاضیان اختصاص یافته و بقیه متقاضیان در ۲ هفته آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

۱۰۰ درصد منازل طرح مسکن محرومان در خراسان جنوبی ساخته شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات