فاضلاب مسکن مهر میارکلای ساری ۱۵ روز دیگر افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت که شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب مجموعه مسکن مهر میارکلای شهرستان ساری آخرین مراحل تکمیلش را پشت سر می‌گذارد و تا ۱۵ روز دیگر آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

زمان مطالعه 3 دقیقه

فاضلاب مسکن مهر میارکلای ساری ۱۵ روز دیگر افتتاح می‌شود

مجید عبدالهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شبکه و تصفیه خانه فاضلاب این مجموعه مسکن مهر تقریبا پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد و اکنون بخش جزئی از کار باقی مانده است که پیش بینی می کنیم حداکثر تا ۲ هفته آینده آماده بهره برداری شود.

وی با اعلام این که تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای شبکه فاصلاب مسکن مهر میارکلا هزینه شد ، گفت : اکنون این مجموعه به طور کامل آماده بهربرداری و پاسخگوی نیاز تمامی ساکنان است.

تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر منطقه میارکلای شهرستان ساری آخرین مانع برای بهره برداری کامل و اسکان مالکان در این مجموعه به عنوان آخرین بازمانده مسکن مهر مازندران بوده است که از یک سال پیش به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران همچنین به پایان پروژه آبرسانی به مجموعه میارکلا اشاره کرد و گفت که برای این طرح نیز ۷۵ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه دولت هزینه شد.

عبدالهی آبرسانی و شبکه فاضلاب مجموعه مسکن مهر میارکلای ساری را یکی از پرهزینه ترین طرح ها دانست و افزود : خوشبختانه توانستیم با اعتبارات کافی این پروژه را که مورد انتظار مردم بود به بهره برداری برسانیم.

عملیات اجرایی مسکن مهر میارکلای که در ۲۰ کیلومتری شمال شهر ساری واقع است ، سال ۸۷ شروع شد. در این محل برای ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی از اقشار کم درآمد مسکن پیش بینی شد و قرار بود طبق برنامه زمان بندی ۱۵ ماهه تحویل متقاضیان شود ، وعده ای که به عنوان میراث به دولت تدبیر و امید رسید.

تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این منطقه به متقاضیان واگذار شده ولی به خاطر مشکلاتی زیرساختی موجود تنها ۶۰۰ خانوار در خانه هایشان ساکن شدند و بقیه هم در انتظار تعیین تکلیف طرح تصفیه خانه فاضلاب هستند.

بر اساس گزارش رسمی اداره کل راه و شهرسازی مازندران ، نیمی از طرح های مسکن مهر این استان در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید و علاوه بر این مشکل بسیاری از مجموعه های مسکن مهر بهره برداری شده در دولت دهم هم در هفت سال گذشته سر و سامان گرفت.

طبق این گزارش ، در مجموع ۷۴ هزار واحد مسکن مهر در مازندران با نظارت راه و شهرسازی برای شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در دست اجرا قرار گرفت که ۳۳ هزار واحد از این تعداد با حمایت تسهیلاتی و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز آب ، برق ، گاز و تصفیه خانه فاضلاب بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.

تاکنون پرونده ۹۶ درصد از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر در شهرهای مازندران با واگذاری به متقاضیان بسته شد. از ۷۴ هزار واحد مسکونی مهر حدود ۱۶ هزار و ۶۸۸ واحد مسکونی مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار و ۵۷ هزار و ۳۵۱ واحد نیز مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت بود که تمام واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تکمیل و به متقاضیان تحویل شده است. از مجموع واحدهای مسکونی مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت هم ۵۳ هزار و ۷۰۶ واحد پایان یافت.

آمار تعداد واحدهای مسکونی مهر باقی مانده در استان سه هزار و ۶۴۵ واحد اعلام شده که تا پایان سال جاری یکهزار و ۶۴۵ واحد از این تعداد به بهره برداری خواهد رسید و حدود ۲ هزار واحد باقی مانده به دلیل نبود متقاضی از یک سو و تاخیر در پرداخت سهم آورده متقاضیان از سوی دیگر در بلاتکلیفی قرار دارد که براساس دستورالعمل مسکن ملی بخشی از این واحدها در این قالب به متقاضیان واگذار خواهد شد.

فاضلاب مسکن مهر میارکلای ساری ۱۵ روز دیگر افتتاح می‌شود

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات