عربستان مالیات جدید بر معاملات املاک وضع کرد

زمان مطالعه 1 دقیقه

عربستان مالیات جدید بر معاملات املاک وضع کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب نیوز، طبق دستور جدید پادشاه عربستان، معاملات املاک از 15 درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند ولی 5 درصد مالیات جدید بر این نقل و انتقال‌ها اعمال خواهد شد. عربستان قصد دارد اقتصاد آسیب دیده خود از کاهش قیمت نفت و همه‌گیری ویروس کرونا را احیا کند.

وزیر دارایی عربستان گفت هدف از صدور این دستور حمایت از خرید خانه توسط شهروندان این کشور است.

دولت عربستان در ماه جولای مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر کرد و تا 15 درصد افزایش داد تا بتواند درآمد غیرنفتی خود را بالا ببرد ولی این اقدام تقاضای داخلی را محدود کرد.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان در توییتر اعلام کرد:«هدف از این دستور پادشاه عربستان حمایت از شهروندان و کاهش فشار بر آنها جهت خرید خانه و همچنین کمک به توسعه اقتصاد کشور با تقویت بخش املاک مسکونی و تجاری است».

طبق این دستور سلطنتی، دولت عربستان هزینه مالیات جدید بر نقل و انتقال املاک را تا حدود یک میلیون ریال (266616 دلار) برای شهروندانی که اولین خانه خود را خریداری می‌کنند، تقبل می‌کند.

این اقدام عربستان باعث می‌شود مالکیت خانه توسط شهروندان عربستان که بخش بزرگی از آنها را جمعیت جوان تشکیل می‌دهد، 70 درصد تا 2030 افزایش یابد.

عربستان قصد دارد هزینه‌های خود را 7.5 درصد در بودجه سال آینده کاهش دهد. در بیانیه مقدماتی بودجه عربستان، 12 درصد کسری بودجه برای 2020 و 5.1 درصد کسری برای سال آینده میلادی پیش بینی شده است.

عربستان مالیات جدید بر معاملات املاک وضع کرد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات