گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه سال ۱۳۹۹

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آذر ماه امساب ۲۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

زمان مطالعه 1 دقیقه

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه سال ۱۳۹۹

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه سال ۱۳۹۹» که برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش در آذرماه سال ۱۳۹۹، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۲.۶ هزار واحد مسکونی محدود شده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۴۲.۸ و ۷۳.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آذرماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از مجموع ۲۵۵۵ واحد مسکونی معامله شده، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۹.۱ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با آذرماه سال قبال حدود ۳.۴ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت بالا در گروه‌های «۶ تا ۱۰» و «بیش از ۲۰ سال» ساخت افزوده شده است.

تعداد معاملات واحد های مسکونی انجام شده در مناطق 22 گانه شهر تهران در آذر 1399

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه سال ۱۳۹۹

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات