وثیقه‌گذاری وزارت راه در بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ۳ هزار میلیاردی ساخت مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز، اعضای این کمیسیون مقرر کردند که وزارت راه و شهرسازی در سال آینده تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال نسبت به وثیقه‌گذاری اراضی خود نزد بانک‌ها برای دریافت و ارائه تسهیلات طرح های ساخت مسکن اقدام کند.

زمان مطالعه 1 دقیقه

وثیقه‌گذاری وزارت راه در بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ۳ هزار میلیاردی ساخت مسکن

سیدالبرز حسینی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون عمران مجلس، گفت: در این نشست، برخی از تبصره ها و بندهای لایحه بودجه سال 1400 بررسی و اصلاح شد، بر این اساس، در جلسه امروز بند (د) تبصره (7) لایحه مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت که بر اساس آن وزارت نیرو مجاز به هزینه‌کرد ما بالتفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده فروش هر متر مکعب آب برای تسویه بدهی پروژه های تملک دارایی و سرمایه ای خود شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس بند (الف) تبصره 8 لایحه بودجه سال 1400، وزارت نیرو مکلف شد که هزینه های مرتبط با هوشمندسازی چاه‌های دارای پروانه بهره برداری از جمله در حوزه تأمین ماشین آلات، کارکرد و استهلاک وسایل، تأمین زمین و مصالح، تأمین وسایل نقلیه و به کارگیری کارگر را به عنوان سهم بهره برداران در اجرای آن پروژه در نظر بگیرد.

وی گفت: از طرفی طبق بند (ب) تبصره 8 لایحه بودجه سال 1400، وزارت راه و شهرسازی می تواند تا سقف 20 هزار میلیارد ریال نسبت به فروش اراضی خود اقدام کرده و درآمدهای حاصله را صرف آماده سازی، تعمیر و تقویت امور روبنایی و زیربنایی، تکمیل واحدهای مسکن مهر، نوسازی بافت فرسوده و طرح های تأمین مسکن کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: همچنین بر اساس بند مذکور، وزارت راه و شهرسازی در سال آینده مجاز است تا سقف 30 هزار میلیارد ریال نسبت به وثیقه‌گذاری اراضی خود نزد بانک‌ها برای دریافت و ارائه تسهیلات طرح های ساخت مسکن اقدام کند./

وثیقه‌گذاری وزارت راه در بانک‌ها برای ارائه تسهیلات ۳ هزار میلیاردی ساخت مسکن

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات