۴۳ هزار متقاضی فرهنگی برای واحد‌های مسکن ملی تایید صلاحیت شدند

حاجی میرزایی گفت: از ۷۵ هزار فرهنگی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، ۴۳ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند.

زمان مطالعه 3 دقیقه

۴۳ هزار متقاضی فرهنگی برای واحد‌های مسکن ملی تایید صلاحیت شدند

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه مسکن ملی برای فرهنگیان طبق تفاهم نامه با وزارت راه‌ و شهرسازی آغاز شده است، گفت: فراخوان عمومی به تمامی شاغلان و بازنشستگان داده‌ایم تا هر فردی در حوزه آموزش و پرورش که فاقد مسکن است در این طرح ثبت نام کنند.

او ادامه داد: کسانی که تا کنون از امتیاز خدمات دولتی در حوزه مسکن استفاده نکرده بودند در این طرح ثبت نام کرده‌اند و خوشبختانه هم استقبال خوب بوده است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ۷۵ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن فرهنگیان ثبت نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۴۳ هزار نفر تایید صلاحیت و تعیین تکلیف شده‌اند و برای ما بقی هم اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

براساس این گزارش دوشنبه ۱۵ شهریورماه امسال بخشی از تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان با حضور معاون اول رییس جمهور در نهاد ریاست جمهوری کلید خورد. نیمه اردیبهشت امسال عملا کار احداث ۱۴ هزار و ۵۶۴ واحد مسکن فرهنگیان آغاز شد و قرار است طبق تفاهم نامه منعقده بین دو وزارتخانه ۱۷۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال برای این قشر احداث شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهار نظر در خصوص تامین اراضی توسط آن وزارتخانه برای اختصاص به مسکن فرهنگیان، اعلام کرد که ۳ میلیون و ۳۰۰ مترمربع اراضی وزارت آموزش و پرورش برای احداث مسکن فرهنگیان جهت بررسی اراضی و تخصیص به تولید مسکن ملی به وزارت راه و شهرسازی معرفی شده است.

در همین رابطه هم پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص این واحد‌ها گفته بود در استان‌هایی که وزارت آموزش و پرورش تامین زمین نکرده است، یعنی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، تهران، کرمان، مرکزی، هرمزگان و یزد، برنامه ریزی برای تامین زمین با اولویت تامین زمین متقاضیان کلانشهر‌ها در شهر‌های جدید و دیگر شهر‌ها در داخل محدوده شهری ادامه دارد.

او یادآور شد: فهرست و مشخصات واحد‌های مسکونی مهر قابل واگذاری و سایر پروژه‌های در دست اقدام برای استفاده فرهنگیان نیز اعلام شد که بیشتر آن پروژه‌ها مورد استقبال قرار نگرفت.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش برای آیین افتتاح ۱۴ هزار و ۵۶۴ واحد مسکونی در پنج استان فارس، زنجان، همدان، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد، یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۸۵ مترمربع دارای کاربری مسکونی معرفی کرد که از بین اراضی معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش تنها اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اراضی مسکونی را برای تولید مسکن ملی تایید کرد. مقرر شده تا ۷۲۱ واحد مسکونی از محل اراضی آموزش و پرورش در شهر‌های یاسوج، دهدشت، گچساران و باشت احداث شود که کلنگ احداث آن‌ها هفته گذشته به زمین زده شد.

اصلانی ادامه داد: حدود ۹۸ درصد اراضی مسکونی معرفی شده توسط آموزش و پرورش، دو قطعه زمین معرفی شده در شهر‌های فیروزآباد استان فارس به مساحت ۱۴۵ هکتار است که طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی فارس در حریم واقع شده و فاقد کاربری و طرح تفکیکی لازم است. در عین حال، کاربری ۳۲ هکتار از اراضی کشاورزی بوده و چنانچه مجوزات لازم نیز برای این اراضی اخذ شود به شکل مسکن روستایی قابل بهره برداری است.

۴۳ هزار متقاضی فرهنگی برای واحد‌های مسکن ملی تایید صلاحیت شدند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات