صدور بیش از پنج هزار فقره سند تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری، طی 6 ماهه نخست امسال بیش از پنج هزار فقره سند مالکیت تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان صادر شده است.

زمان مطالعه 1 دقیقه

صدور بیش از پنج هزار فقره سند تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان

مرتضی میثاقی روز چهارشنبه با اشاره به لزوم اجرای قوانین مربوط به حوزه املاک و زمین بیان کرد: این اسناد بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار و در راستای انعقاد تفاهم نامه بین سازمان اسناد و املاک و نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن، به نام دولت صادر شده است.

وی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از جمله اهداف مهم قانون جامع حدنگار عنوان کرد.

میثاقی ادامه داد: در راستای انجام عملیات ثبتی و اخذ سند، 10 هزار و 500 فقره سند با اولویت سایت های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در قالب 9 قرارداد منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای این قانون، دریافت اسناد دیگری هم در دستور کار بوده که پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه سال جاری نیز اسناد مذکور صادر و تحویل اداره کل راه شهرسازی شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اخذ اسناد تک برگی باعث شفافیت در امور ثبتی شده همچنین پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه و باکیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش، اجرای قانون جامع حدنگار، گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری به شمار می رود و دسترسی به اطلاعات زمین های ملی را آسان می کند.

خوزستان یکی از پرجمعیت ترین استان های کشور به شمار می رود و کلانشهر اهواز بزرگترین شهر جنوبی کشور محسوب می شود.

صدور بیش از پنج هزار فقره سند تک برگ برای اراضی دولتی خوزستان

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات