الحاق 28 هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق در سال گذشته

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال گذشته و بر اساس ماده 11 قانون جهش تولید مسکن، 28 هزار و 277 هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق شد.

زمان مطالعه 4 دقیقه

الحاق 28 هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق در سال گذشته

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر تحقق اهداف سازمان در سال 1402، اولویت نخست این سازمان در سال گذشته را تأمین زمین برشمرد و گفت: پارسال در بحث شناسایی منابع جدید موفق به تحقق 211 درصدی عملکرد نسبت به برنامه شدیم؛ به این معنی که بر اساس برنامه اجرایی در ابتدای سال مکلف به شناسایی 24 هزار و 320 هکتار زمین بودیم اما در پایان سال موفق به شناسایی 51 هزار و 235 هکتار زمین شدیم.

وی، اخذ اسناد ملی و موات در محدوده شهرها را از دیگر اولویت های سازمان متبوعش در سال 1402 برشمرد و اضافه کرد: بر اساس برنامه مکلف به اخذ یک هزار و 765 هکتار زمین بوده ایم که در پایان سال برای بیش از سه هزار هکتار زمین سند اخذ کردیم که در این مورد هم تحقق 172 درصدی نسبت به برنامه را شاهد هستیم.

مالکی، آمار اخذ اسناد ملی و موات واقع در حریم شهرها از وزارت جهاد کشاورزی را نیز نسبت به برنامه ابتدای سال دارای تحقق 146 درصدی دانست و اعلام کرد: 39 هزار و 553 هکتار زمین در سال 1402 به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند اخذ شده است.

وی، صیانت از حقوق دولت و نگهداشت منابع این سازمان را از دیگر مواردی دانست که در سال 1402 توسط این سازمان انجام شده و توضیح داد: پارسال بیش از 13 هزار پرونده حقوقی تعیین تکلیف شد که از این میزان 71 درصد آرا در مراجع قضائی به نفع دولت صادر شد.

رفع تعرض 2 هزار هکتار اراضی دولتی

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بحث حفاظت از اراضی دولتی هم بیش از 2 هزار هکتار از اراضی دولتی توسط نیروهای یگان حفاظت سازمان در اداره های کل راه و شهرسازی به صورت فوری رفع تعرض شد که این رقم 99 درصد کل تعرضاتی است که به اراضی دولتی شده است.

این مقام مسؤول اخد نزدیک به 80 هزار برگ سند تک برگ، اسکن و آرشیو الکترونیکی بیش از 300 هزار سند بایگانی شده، بازشماری و ممیزی بیش از 145 هزار قطعه زمین متعلق به سازمان، اخذ بیش از 23 هزار صورت مجلس تفکیکی در سطح و بیش از 6 هزار و 600 صورت مجلس تفکیکی در طبقات از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گزارش خود به مجمع عمومی این سازمان در بخش مدیریت زمین به آنها اشاره کرد.

مالکی، مکان یابی 23 شهرک مسکونی دولتی را از دیگر اقدامات بزرگی برشمرد که در سال 1402 در سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شد و اضافه کرد: این تکلیفی بود که بر اساس قانون جهش تولید مسکن بر عهده ما قرار داده شد تا بتوانیم در شهرهایی که کمبود زمین داریم از طریق اراضی موجود در حریم و در قالب ساخت شهرک های اقماری پاسخ نیاز متقاضیان مسکن را برآورده کنیم.

وی افزود: امسال تعداد شهرک ها به 60 شهرک رسیده است که این کار بسیار بزرگی بود و امیدواریم با این سیاست بتوانیم مشکل مسکن را در کلانشهرها برطرف کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، مدیریت ساخت را از دیگر اولویت های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه های سالیانه این سازمان برشمرد و تصریح کرد: آماده سازی حدود 30 هزار هکتار زمین با قابلیت واحدپذیری یک میلیون و 259 هزار واحد مسکونی در سال 1402 در دستور کار سازمان قرار داشت که این بیشترین حجم پروژه ای بود که در سازمان ملی زمین و مسکن اجرا شد.

مالکی، یکی دیگر از اقدامات شاخص سازمان در سال گذشته را تعیین تکلیف 481 هکتار زمین مربوط به پروژه های سنواتی آماده سازی مشارکتی و 328 واحد پروژه های سنواتی مشارکتی ساخت عنوان کرد که از سال های گذشته به صورت ناتمام باقی مانده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تأیید یک هزار و 779 واحد پروژه در کارگروه سرمایه گذاری و مشارکت به مساحت بیش از 64 هزار متر مربع عرصه و 300 هزار متر مربع زیر بنا در راستای مولدسازی در سال 1402 خبر داد و ادامه داد: 31 تفاهم نامه ساخت مسکن با ظرفیت 145 هزار و 384 واحد مسکونی در قالب طرح همیار صنعت از سوی سازمان ملی زمین و مسکن با شرکت های پیشرو صنعتی و معدنی منعقد شد.

وی، اتمام طرح مسکن مهر را یکی دیگر از وظایف سازمان ملی زمین و مسکن بر شمرد و خاطرنشان کرد: در شهرهای با جمعیت بیش از 25 هزار نفر، حدود 35 هزار واحد نیمه ساخت مسکن مهر با قراردادهای سه جانبه و تعاونی وجود دارد که از این تعداد 11 هزار واحد کم عارضه و حدود 24 هزار واحد دارای عارضه اند و ما خود را مکلف به تحویل همه این واحدها به متقاضیان می دانیم.

مالکی در پایان با ارائه عملکرد مدیریت منابع، از پایش عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان ها به عنوان یکی از مهمترین بخش های مدیریت منابع در سازمان نام برد و اضافه کرد: استقرار چرخه مدیریت و بهره وری، حمایت از طرح های پژوهشی، تحقق منابع مالی و اجرای دوره های آموزشی از جمله مواردی است که در بحث مدیریت منابع در سازمان ملی زمین و مسکن اجرا می شود.

الحاق 28 هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق در سال گذشته

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات