48 هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین 48 هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای پروژه های نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم خبر داد که این رقم جدا از زمین های شهرکی و روستایی است.

زمان مطالعه 1 دقیقه

48 هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین شد

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس برنامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی از مجموع 4 میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن معادل یک میلیون و 200 هزار واحد برعهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار داشت که برنامه ریزی تأمین زمین تمامی این واحدها انجام شده است.

مالکی ادامه داد: بر این اساس حدود 48 هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها تأمین شده و مابقی 4 میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خود مالک احداث خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین قانون جهش تولید مسکن را یکی از قوانین بالادستی و لازم الاتباع برای دولت دانست که ظرفیت های زیادی برای تأمین مسکن متقاضیان مسکن فراهم می کند.

وی افزود: بر اساس ماده 11 این قانون بیش از 82 هزار هکتار از اراضی مستعد توسعه شهری جهت الحاق به محدوده شهرها شناسایی شده است.

مالکی همچنین اعلام کرد: در اجرای ماده 10 قانون جهش تولید مسکن مبنی بر تحویل زمین های مازاد دستگاه های دولتی و انتقال اسناد مالکیت آن برای اختصاص به طرح نهضت ملی مسکن به سازمان حدود 5 هزار و 900 هکتار زمین به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شده است.

وی همچنین از شناسایی بیش از 4 هزار هکتار از اراضی واقع در شهرها و شهرهای جدید جهت تغییر کاربری طبق ماده 8 قانون جهش تولید مسکن و موافقت با تغییر کاربری حدود یک هزار و 600 هکتار از آن توسط شورای عالی شهرسازی و معماری و سایر مراجع ذی صلاح خبر داد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از تحصیل 152 هزار و 218 هکتار زمین در داخل محدوده و حریم شهرها خبر داد.

48 هزار هکتار زمین در محدوده شهرها تامین شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات