تخصیص 48 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن / تصویب 60 نقطه شهرک سازی

رییس سازمان ملی زمین و مسکن از تخصیص 48 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: 100 نقطه برای شهرک سازی مکان یابی شده که 60 نقطه آن به تصویب رسیده است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

تخصیص 48 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن / تصویب 60 نقطه شهرک سازی

ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن امروز (سه شنبه، بیست ودوم خردادماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه 48 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور تخصیص داده شده است، گفت: در بخش زمین در دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی افتاد و تا پیش از استقرار دولت برنامه جدی در بخش مسکن وجود نداشت. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم تأمین زمین برای ساخت مسکن با کندی انجام می شد و حتی در مقاطعی با توقف همراه بود، به طوری که با کسری شدید زمین مواجه بودیم.

وی از تحصیل 153 هزار هکتار زمین در یک هزار روز خدمات دولت سیزدهم خبر داد که 110 هزار هکتار آن برای ساخت مسکن مورد مطالعه کارشناسی قرار گرفت.

مالکی اظهار داشت: از آمار یاد شده 48 هزار هکتار به صورت قطعی در اختیار طرح مسکن قرار گرفت و با تخصیص 31 هزار هکتار برای مسکن نیز در کارگروه های کارشناسی مخالفت شد؛ این مساله نشان می دهد ما هر زمینی را برای ساخت مسکن اختصاص ندادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از به کارگیری 50 مشاور تخصصی شهرسازی خبره به منظور مکانیابی شهرک های مسکونی در سطح کشور خبر داد و گفت: حاصل مطالعه این افراد شناسایی 100 نقطه در کشور به منظور شهرک سازی بود که تاکنون 60 شهرک مرحله تصویب را در کارگروه های فنی تخصصی و شورای برنامه ریزی طی کرده و عملیات اجرایی آماده سازی و ساخت در 11 شهرک نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: در مدت یک هزار روز خدمات دولت سیزدهم پنج هزار و 900 هکتار اراضی مازاد دستگاه ها و نهادها شناسایی شد و همچنین در توافق با بخش خصوصی و نهادهای دارای زمین 23 هزار هکتار زمین شناسایی و بخش زیادی از توافقات به این منظور انجام شد. در عین حال توافقاتی در همین زمینه با بنیاد مستضعفان و اوقاف داشتیم.

تخصیص 48 هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن / تصویب 60 نقطه شهرک سازی

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات