60 هزار واحد نهضت ملی تا پایان هفته تحویل متقاضیان می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان هفته 60 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان تحویل متقاضیان آن خواهد شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

60 هزار واحد نهضت ملی تا پایان هفته تحویل متقاضیان می شود

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری هفدهمین نشست شورای عالی مسکن که صبح امروز شنبه (پنجم خرداد ماه) به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: بیش از 2 میلیون 600 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: این هفته حدود 60 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد و تقدیم مردم عزیز این سه استان می شود که نشان می دهد راه و مسیر شهید رئیسی ادامه دارد و متوقف نمی شود. در سال 1402 رکورد صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده با صدور 92 هزار پروانه در کشور شکسته شد و مجموعاً از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از 277 هزار پروانه در بافت فرسوده صادر شده است.

وی با اشاره به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفت، گفت: به شورای مسکن استان ها اختیار داده شد که سقف اجاره بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا ظرف یک هفته پاسخ به آنها داده شود و شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.

کاهش تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن

بذرپاش خاطرنشان کرد: طبق اعلام رئیس بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن کاهشی است و امیدوارم این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

افزایش 100 هزار میلیارد تومان سرمایه بانک مسکن

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأمین مالی طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: بحث تأمین مالی یکی از گلوگاه های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که 100 هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه 1403 دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تأمین و به پروژه های نهضت ملی مسکن تزریق شود.

60 هزار واحد نهضت ملی تا پایان هفته تحویل متقاضیان می شود

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات