ارسال اطلاعات 120 هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: تاکنون اطلاعات 120 هزار خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که برای آنها برگه مالیاتی صادر شد.

زمان مطالعه 1 دقیقه

ارسال اطلاعات 120 هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه شناسایی خانه های خالی از طریق سامانه املاک و اسکان انجام می شود، گفت: تاکنون اطلاعات 120 هزار خانه خالی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است که برای آنها برگه مالیاتی صادر شد.

نوروزی درباره اینکه چه خانه هایی به عنوان خانه خالی مشمول مالیات می شوند، افزود: همه خانه هایی که بیش از 120 روز خالی باشند اطلاعات آنها به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود و مالکانی که اطلاعات ملک خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نکردند هم در زمره خانه های خالی اطلاعات آنها به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود.

وی در خصوص میزان مالیات خانه های خالی نیز خاطرنشان کرد: بر اساس قانون در سال اول معادل 6 برابر مالیات بر در آمد اجاره و در سال دوم 12 برابر و سال سوم 18 برابر خواهد بود و اگر فردی 5 خانه خالی داشته باشد این رقم دو برابر می شود که عدد قابل توجهی است.

نوروزی در مصاحبه با صدا و سیما با اشاره به اینکه سیاست دولت از مالیات بر خانه های خالی درآمدزایی نیست بلکه تنظیم بازار مسکن است، تصریح کرد: اگر خانه های خالی موجود در کشور به بازار مسکن عرضه شود بخش مهمی از تقاضا در این بازار پاسخ داده می شود که می تواند منجر به ثبات و آرامش در این بازار شود.

ارسال اطلاعات 120 هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات