بازار مسکن گرفتار آلزایمر یا خودفریبی؟

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت : نگاهی به پیشینه بازار مسکن حاکی از آن است فعالان این بازار در دو مقطع زمانی زیر دچار سندروم خودفریبیِ حاد می شوند؛در مقطع زمانی انتهای افزایش چندساله قیمت مسکن و در مقطع زمانی انتهای ثبات چندساله بازار مسکن.

زمان مطالعه 1 دقیقه

بازار مسکن گرفتار آلزایمر یا خودفریبی؟

به گزارش اقتصادنیوز ، بهروز ملکی در یادداشت کوتاهی در کانال تلگرامی اش نوشت : نگاهی به پیشینه بازار مسکن حاکی از آن است فعالان این بازار (اعم از فروشندگان، خریداران، سازندگان و...) در دو مقطع زمانی زیر دچار سندروم خودفریبیِ حاد می شوند و ضمن فراموش نمودن تاریخچه بازار مسکن، از پذیرش تغییر روند حرکتی این بازار امتناع می ورزند:

۱. در مقطع زمانی انتهای افزایش چندساله قیمت مسکن، به خاطر چندسال تحرک در بازار مسکن این ذهنیت شکل می گیرد که روند صعودی قیمت مسکن تداوم خواهد یافت. با این پیش ذهنیت، انواع دلیل تراشی ها برای اثبات تداوم افزایش قیمت مسکن بروز می یابند (همانند سال ۱۳۹۲).

۲. در مقطع زمانی انتهای ثبات چندساله بازار مسکن به خاطر چند سال رخوت در بازار مسکن این ذهنیت شکل می گیرد که ثبات نسبی قیمت مسکن تداوم خواهد یافت. با این پیش ذهنیت، انواع دلیل تراشی ها برای اثبات تداوم ثبات نسبی قیمت مسکن بروز می یابند (همانند سال ۱۳۹۶).

بازار مسکن گرفتار آلزایمر یا خودفریبی؟

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات