2.7 میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در محدوده بافت های فرسوده دو میلیون و 700 هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در 690 شهر به خطر انداخته است.

زمان مطالعه 1 دقیقه

2.7 میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: راهبرد اصلی ما در این دولت مقاوم سازی و پایدارسازی سقف های لرزان است، زیرا به طور مستقیم با جان انسان ها در ارتباط است.

وی تاکید کرد: در محدوده بافت های فرسوده دو میلیون و 700 هزار بنای ناکارآمد و فرسوده وجود دارد، این بناها جان مردم را در 690 شهر به خطر انداخته است. بنابراین ما نوسازی را در اولویت قرار دادیم؛ زیرا موضوع جان انسان ها است. این 167 هزار هکتار شامل 6 هزار محله یعنی چهار هزار و 400 بافت فرسوده و تاریخی و یک هزار و 170 سکونتگاه است و فقط 300 هزار کوچه در آن وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی این بافت های فرسوده با سه چالش اساسی مواجه بودیم که نخستین چالش خود مردم ساکن در این بافت ها هستند. همچنین 4 چالش نوسازی در سند تحول دولت آمده که راهکار این است ما با بسته های تشویقی مختلف، سرمایه گذاران را ترغیب به نوسازی کنیم.

این مقام مسؤول تاکید کرد: بیش از 546 شهر بسته های تشویقی شهرسازانه را اجرا می کنند؛ به طوری که آمار صدور پروانه نشان می دهد در سال 1402 رکورد نوسازی در محدوده بافت های فرسوده در بازه زمانی بعد از انقلاب شکسته شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: گام اول را با همکاری بسیج مستضعفان و بسیج سازندگی برداشتیم و تا الان 467 حلقه میانی ایجاد کردیم که در محلات هدف بازآفرینی به ارائه خدمات می پردازند. این اتفاق جدیدی است که قصد داریم این تعداد را به 2000 حلقه برسانیم.

2.7 میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات