بهره برداری از 30 هزار واحد نوسازی شده در دهه فجر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بهره برداری 30 هزار واحد نوسازی شده در بافت های فرسوده در دهه فجر امسال، خبر داد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

بهره برداری از 30 هزار واحد نوسازی شده در دهه فجر

محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه یک سوم جمعیت شهری در محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری سکونت دارند، بر ضرورت مشارکت پذیری مردم برای همکاری در ارتقای محلات هدف بازآفرینی تاکید کرد و گفت: طبق آخرین آمارها در دولت سیزدهم بیش از 190 هزار پروانه ساختمانی صادر شده است که با احتساب 21 هزار پروانه صادره در سال های 1398 و 1399 که در این دولت در قالب تبصره 18 به بانک برای دریافت تسهیلات کم بهره نوسازی معرفی شدند، در مجموع کار ساخت 211 هزار واحد در بافت های فرسوده آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: تاکنون 55 هزار و 71 واحد به بهره برداری رسیده است. در برنامه است که تا پایان امسال تعداد واحدهای در دست ساخت در بافت های فرسوده به عدد 240 هزار واحد برسد.

این مقام مسؤول از برنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهره برداری از 30 هزار واحد نوسازی شده در بافت های فرسوده در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده تا برای دهه فجر 30 هزار واحد بهره برداری شود که تاکنون بیش از 5 هزار واحد در نقاط مختلف کشور در قالب سفرهای استانی رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در استان های فارس، کردستان، چهارمحال و بختیاری، البرز، گلستان، زنجان و اردبیل بهره برداری شد.

آئینی در خصوص خدمات روبنایی و فعالیت های شرکت بازآفرینی در این باره، گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه محرومیت زدایی و توانمندسازی به ویژه در سکونتگاه های غیررسمی اقدامات قابل توجهی را به انجام رسانده است. در ابتدای دولت سیزدهم یکهزار و 245 پروژه نیمه تمام در این بخش باقیمانده بود که ما تمامی تلاش خود را صرف کردیم تا این پروژه های رها شده و نیمه تمام را تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه محرومیت زدایی و توانمندسازی ساکنان بافت های ناکارآمد 948 پروژه به اتمام رسیده است، از برنامه اتمام 297 پروژه باقیمانده تا پایان سال آتی خبر داد.

به گفته آئینی، در دولت سیزدهم تاکنون یک هزار میلیارد تومان برای محرومیت زدایی و توانمندسازی ساکنان بافت های فرسوده سرمایه گذاری شد. از جمله مهمترین پروژه های شاخص می توان به تأسیس مراکز اورژانس اجتماعی، مراکز جامع سلامت، مجتمع ورزشی، مجتمع فرهنگی- هنری، مدارس، درمانگاه و سایر در محلات ناکارآمد، اشاره کرد.

بهسازی و آسفالت معابر خاکی 2 هزار و 50 کیلومتر در 375 شهر با هزار میلیارد تومان دیگر

آئینی ادامه داد: در بخش محرومیت زدایی و آسفالت معابر در این دو سال 2 هزار و 50 کیلومتر در 375 شهر، معابر خاکی با اعتباری بالغ بر هزار و 50 میلیارد تومان سهم شرکت بازآفرینی علاوه بر سهم شهرداری ها صرف بهسازی و آسفالت معابر هدف بازآفرینی شهری شد.

بهره برداری از 30 هزار واحد نوسازی شده در دهه فجر

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات