الزام پرداخت وام 350 میلیونی روستایی توسط بانک ها

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه وام 350 میلیونی روستایی جز تسهیلات تکلیفی بانک ها محسوب می شود گفت: بانک های مشخص شده، طبق ابلاغیه بانک مرکزی موظف به پرداخت این وام هستند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

الزام پرداخت وام 350 میلیونی روستایی توسط بانک ها

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در شورای پول و اعتبار مورخ 28/09/1402 سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از دو میلیارد ریال به سه و نیم میلیارد ریال با نرخ سود 5 درصد افزایش پیدا کرد.

بانک مرکزی پرداخت وام ساخت مسکن روستایی به مبلغ 350 میلیون تومان را به 9 بانک ابلاغ کرد. بانک های ملی، صادرات، پست بانک، تجارت، سپه، ملت، مسکن، رفاه و کشاورزی از (10 دی) موظف به پرداخت تسهیلات به 350 هزار متقاضی روستایی هستند؛ 122 همت برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی تخصیص یافته است.

امسال سقف وام ساخت مسکن روستایی از 200 میلیون به 350 میلیون افزایش یافت، بر این اساس تعداد متقاضیانی که می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند از 200 هزار نفر به 350 هزار نفر افزایش یافته است.

وام 350 میلیونی توسط بانک ها پرداخت نمی شود

از بانک هایی که توسط بانک مرکزی موظف به پرداخت این وام هستند، مشخص شد که برخلاف ابلاغیه بانک مرکزی بانک های معرفی شده، تمایلی به پرداخت وام 350 روستایی ندارند، بنابراین رضا حمیدی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: از 9 بانکی که بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات وام مسکن روستایی انتخاب کرده، 4 بانک پست بانک، کشاورزی، رفاه کارگران و تجارت ابلاغ استانی تسهیلات شده است که جمع این 4 بانک 111 از 350 هزار فقره ابتدایی است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه تاکید کرد: 100 هزار پرونده حدود 11 هزار و 800 واحد نهضت ملی مسکن به بانک ها معرفی کردیم و در ادامه مراحل عقد را پایان رساندیم.

این مسؤول تصریح کرد: ابلاغیه رسمی استانید بانک های صادرات، ملت و ملی طی دو آینده انجام می شود اما بانک مسکن به دلیل تحت تراز مالی طی هفته آتی روند این تسهیلات را به انجام خواهد رساند.

وی افزود: این وام مسکن جز تسهیلات تکلیفی بانک ها محسوب می شود و بانک های اعلام شده از سوی بانک مرکزی موظف به پرداخت وام 350 میلیونی هستند.

الزام پرداخت وام 350 میلیونی روستایی توسط بانک ها

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات