طرح هادی ۹۱۰ روستای آذربایجان‌شرقی نیازمند بازنگری است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: طرح هادی ۹۱۰ روستای این استان تا سال ۱۴۰۰ با هدف شناسایی نیازهای جدید و برنامه‌ریزی‌های لازم نیازمند بازنگری است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

طرح هادی ۹۱۰ روستای آذربایجان‌شرقی نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرگزاری مهر، حافظ باباپور، با بیان اینکه همه ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار این بنیاد قرار می‌گیرد، افزود: در سال جاری ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی و استانی برای نقشه برداری ۲۰ و مطالعه ۴۳ روستا تخصیص و هزینه شده است که از این میزان اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از اعتبارهای ملی بوده که برای مطالعه ۴۱ روستا و نقشه برداری ۲۰ روستا تخصیص و هزینه شده است.

وی اظهار داشت: اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات زیست محیطی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

باباپور، با بیان اینکه تاکنون مطالعه یکهزار و ۹۵۴ روستا و بازنگری ۵۴۵ روستا در استان به اتمام رسیده است، ادامه داد: بازنگری طرح هادی پس از اتمام دوره ۱۰ ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام شده است یا بر اساس ضرورت‌های مختلف قبل از ۱۰ سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آنها نیز در بازنگری جدید باید بررسی، تحلیل و تأیید شود، ادامه داد: در صورت تأمین اعتبارات، بنیاد مسکن استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستاهای استان دارد.

باباپور، با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در ۹۰۷ روستای استان انجام شده و به اتمام رسیده است، افزود: میانگین اجرای طرح هادی در سطح کشور ۴۲ درصد و این میزان در آذربایجان شرقی ۴۶ درصد بوده که عملکرد استان در این زمینه بالاتر از میانگین کشوری است.

طرح هادی ۹۱۰ روستای آذربایجان‌شرقی نیازمند بازنگری است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات