وام 350 میلیونی مسکن روستایی پرداخت نشد

اخبار منتشر شده در فضای رسانه، از آغاز به پرداخت وام 350 میلیونی مسکن روستایی خبر می دهد اما در واقع این تسهیلات بانکی به متقاضیان آن پرداخت نمی شود.

زمان مطالعه 4 دقیقه

وام 350 میلیونی مسکن روستایی پرداخت نشد

ابتدای آبان ماه امسال مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی مجازی خود از افزایش وام مسکن روستایی از 200 میلیون به 350 میلیون تومان خبر داد و گفت: چهارشنبه (3 آبان ماه) در دولت افزایش وام نوسازی و ساخت مسکن روستایی از 200 میلیون تومان به 350 میلیون تومان به تصویب رسید. این خبر خوبی برای رونق بیشتر ساخت مسکن در روستاهای کشور خواهد بود. بذرپاش از سود درصد 5 درصد این تسهیلات روستایی خبر داد.

ابلاغ وام روستایی 350 میلیونی طی 2 روز آینده

مجید جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طی هرسال در پایان سال تا ابتدای نیمه اول سال آینده وام مسکن روستایی سال گذشته را تسویه می کنیم و البته ناگفته نماند که قانون وام روستایی سال گذشته در دی ماه به تصویب رسید.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: در خصوص اعطای تسهیلات 350 میلیونی روستایی هیچ گونه موانعی وجود ندارد و در روز چهارشنبه (3 آبان) دولت سیزدهم قانون افزایش 350 میلیونی را تصویب کرد و طی دو روز آینده ابلاغیه آن نیز ارائه خواهد شد.

وی گفت: روند اجرایی قانون 350 میلیون وام مسکن روستایی بدون هیچ مانعی پیگیری می شود و البته وام مسکن امسال دو ماه نسبت به سال گذشته زودتر و جدی تر ابلاغ خواهد شد.

جودی در پایان خاطرنشان کرد: وام 350 میلیونی مسکن روستایی به تعداد 350 هزار فقره به روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفری با سود 5 درصدی اعطا می شود. حدود 60 هزار پرونده در راستای پرداخت وام مسکن روستایی 350 میلیونی تشکیل شده که پس از ابلاغیه رسمی از سوی دولت مراحل پرداخت آن آغاز خواهد شد.

وام 350 میلیونی روستایی در انتظار تضمین سازمان برنامه بودجه

سیدرضا حمیدی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، پیش تر اعلام کرده بود که وام 350 میلیونی مسکن روستایی ابلاغ و توسط شورای پول و اعتبار تصویب شده، گفت: (10 آبان) مصوبه هیئت دولت با امضای مخبر معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاه ها ابلاغ شد اما ابلاغیه به معنای اجرای این قانون نخواهد بود؛ قطعاً برای اجرا این روند نیازمند زمان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در راستای قانون جهش تولید مسکن تضمین نامه ها و هرگونه تسهیلات مسکن از سوی دولت به صندوق ملی مسکن انتقال پیدا کرد؛ منتهی سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی از دولت باید تضمینی به صندوق ملی مسکن بدهد تا این صندوق نسبت به هر بانک سهمیه صادر کند که بانک ها بتوانند وظایف خود را آغاز کنند.

حمیدی تصریح کرد: وام 350 میلیونی مسکن روستایی به تعداد 350 هزار فقره به روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفری با سود 5 درصدی اعطا می شود. حدود 100 هزار پرونده در راستای پرداخت وام مسکن روستایی 350 میلیونی تشکیل شده که پس از تضمین های سازمان برنامه و بودجه کشور به متقاضیان اعطا خواهد شد.

در تاریخ (4 دی ماه) بخش نامه وام 350 میلیون تومانی مسکن روستایی ابلاغ شد. بر اساس تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار مورخ 28/09/1402 سقف فردی تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از دو میلیارد ریال به سه و نیم میلیارد ریال با نرخ سود 5 درصد افزایش پیدا کرد.

گفتنی است پیرو نامه شماره 148895/01 مورخ 14/06/1401 در خصوص تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، تصویب نامه شماره 140609/ (ت) 61617 (ه) مورخ 08/08/1402 هیأت وزیران در خصوص تسهیلات مزبور، حسب تصمیمات متخذه در شورای پول و اعتبار مورخ 28/09/1402 مقرر شده: «سقف فردی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت برای سیصد و پنجاه هزار واحد مسکونی، به مبلغ 5/3 میلیارد ریال افزایش پیدا می کند.»

همچنین بنا شد تا متقاضیان این تسهیلات، با مراجعه به شعب 9 بانک عامل، تقاضای خود را با مبلغ 350 میلیون تومان به ثبت برسانند.

عدم پرداخت وام مسکن روستایی توسط بانک ها به متقاضیان

با توجه به تأکیدات وزیر جوان راه و شهرسازی کابینه دولت سیزدهم وام 350 میلیونی مسکن روستایی به متقاضیان آن پرداخت نمی شود. البته بانک ها در خصوص تسهیلات مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز همکاری نداشتند و این موضوع نیازمند تصمیمات و پیگیری های جدی از سوی دولت است.

البته بانک مرکزی در خصوص دلیل عدم پرداخت وام 350 میلیون روستایی را زمان بر بودن ابلاغیه این وام اعلام کرد اما بر اساس اخبار رسمی بنیاد مسکن این وام باید در تاریخ مورخ اعلام شده پرداخت آن رسماً آغاز شده بود.

وام 350 میلیونی مسکن روستایی پرداخت نشد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات