معامله مجازی مسکن غیرقانونی است/ برخورد با مشاورانی که قیمت نامتعارف می‌دهند

رییس اتحادیه مشاوران املاک نسبت به معامله مسکن در فضای مجازی به مردم هشدار داد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

معامله مجازی مسکن غیرقانونی است/ برخورد با مشاورانی که قیمت نامتعارف می‌دهند

مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انجام معاملات در شرایط محدودیت‌های کسب و کار ناشی از اجرای پروتکل‌های کرونایی اظهار داشت: این روزها از انجام معاملات مجازی برای خرید و فروش مسکن صحبت می‌شود که در این شرایط باید نسبت به ریسک انجام این معاملات هشدار داد.

وی با بیان اینکه معاملات مجازی در بخش مسکن غیرقانونی است، گفت: عده‌ای با سوء استفاده از این شرایط به وجود آمده و با دریافت حق کمیسیون پایین‌تر از نرخ مصوب، مردم را تشویق به انجام معاملات مجازی در بخش مسکن می‌کنند که باید اعلام کنیم این معاملات غیرقانونی است و مردم اصل را فدای فرع نکنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه در انجام معاملات مجازی هیچ گارانتی و ضمانتی وجود ندارد، ادامه داد: در صورت هر گونه کلاهبرداری امکان پیگیری وجود نخواهد داشت و احتمال باخت در این معاملات غیرقانونی بسیار بالاست.

خسروی افزود: برای اغلب مردم در کشورمان، مسکن تمام پس‌انداز خانوار است نباید برای عجله در انجام یک معامله دست به چنین ریسک بزرگی زد و برای نپرداختن حق کمیسیون از مزایای حقوقی انجام معامله در مشاوران املاک مجاز محروم ماند.

وی تاکید کرد: خرید مسکن مانند استفاده از تاکسی های اینترنتی نیست که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. باید توجه داشت که معامله خارج از مشاوران املاک قانونی نیست و در صورت بروز هر گونه مشکلی امکان پیگیری حقوقی را ندارد.

رییس مشاوران املاک استان تهران همچنین درباره پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر حذف قیمت‌های مسکن مناطق 1 و 3 تهران از آمار و گزارشات بازار، گفت: این مناطق تافته جدا بافته نیستند و طبق رصدی که از بازار انجام شده قیمت های پرتی هم ندارند.

خسروی تاکید کرد: نمی‌توان چند منطقه را به دلیل اینکه قیمت بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند از آمار و گزارشات حذف کرد.

وی ادامه داد: به تمام مشاوران املاک به ویژه این مناطق اعلام کرده‌ایم که پیشنهاد فروش مسکن و ملک با قیمت های نامتعارف را نپذیرند و به طور قطع در صورت مشاهده و ارایه گزارش درباره انجام معاملات با قیمت‌های نامتعارف با آن مشاوره املاک برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

معامله مجازی مسکن غیرقانونی است/ برخورد با مشاورانی که قیمت نامتعارف می‌دهند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات