مالیات سکونتگاه های غیررسمی باید صرف محرومیت زدایی همان منطقه شود

بر اساس لایحه بودجه سال 1403 مالیات بر ارزش افزوده، سهم سکونتگاه های غیررسمی باید تعیین و صرف محرومیت زدایی و بهسازی همان منطقه انجام دهد.

زمان مطالعه 1 دقیقه

مالیات سکونتگاه های غیررسمی باید صرف محرومیت زدایی همان منطقه شود

بر اساس لایحه بودجه سال 1403، بر اساس تبصره 12 بند "پ" شورای برنامه ریزی و توسعه استان ها مکلف اند از محل عوارض بر اساس ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهم سکونتگاه های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها را بر اساس جمعیت ساکن، تعیین و صرف محرومیت زدایی و بهسازی همان منطقه انجام دهد.

آئین نامه اجرایی این بند ظرف یک ماهه پس از ابلاغ این قانون توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.

در ادامه این لایحه بودجه سال 1403 آمده است که هریک از شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل مکلف اند صد در صد سود قابل تقسیم خود را پس از کسر مالیات 50 درصد سود ویژه و سود سهام دولت را تا سقف یک همت (10/000/000/000/000) به حساب صندوق توسعه حمل و نقل کشور نزد خزانه داری کل کشور که توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود، واریز شود. مبالغ واریزی به حساب سرمایه اولیه صندوق، طبق اساسنامه آن صندوق به مصرف خواهد رسید.

به صندوق توسعه حمل و نقل کشور اجازه داده شد تا با دریافت مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادر برای تکمیل و یا احداث طرح های انتفاعی بخش حمل و نقل از طریق تأسیس صندوق طرح پروژه ها نسبت به جمع آوری منابع از بخش های غیردولتی اقدام و نسبت به واگذاری سهام و یا تضمین حداقل سودی معادل با نرخ سود تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار برای هر طرح پروژه اقدام کنند.

مالیات سکونتگاه های غیررسمی باید صرف محرومیت زدایی همان منطقه شود

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات