اخبار پر مخاطب
اخبار با بیشترین بازدید در هفته گذشته

انباشت ۷۵۰ هزار میلیاردی پروژه‌های عمرانی در کشور؛ بودجه ۱۴۰۰ نیز راه‌‌گشای پروژه‌ها نخواهد بود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی حدود ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که تکمیل آن ها نیازمند تأمین اعتباری حدود ۷۵۰ هزار میلیارد تومان است، بنابراین با وضعیت کنونی تخصیص بودجه، نمی توان به بهبود شرایط پروژه های عمرانی در کشور امید داشت.

زمان مطالعه 2 دقیقه

انباشت ۷۵۰ هزار میلیاردی پروژه‌های عمرانی در کشور؛ بودجه ۱۴۰۰ نیز راه‌‌گشای پروژه‌ها نخواهد بود

البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رویکرد دولت در تأمین اعتبارات پروژه های عمرانی در سال آتی، گفت: دولت در لایحه بودجه سال 1400، ردیف اعتباری 104 هزار میلیارد تومانی را برای حوزه عمرانی کشور در نظر گرفته که این میزان در قیاس با بودجه سال 99 حدود 37 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روند ایجاد ردیف های اعتباری در لوایح بودجه و عملکرد دولت در تخصیص اعتبارات عمرانی نشان می دهد که این اعتبارات نمی تواند گره گشای مشکلات و موانع پروژه های نیمه تمام عمرانی باشد.

دولت در سال آتی نیز برای تأمین اعتبارات پروژه های عمرانی از روش هایی مانند انتشار اوراق استفاده می کند

وی گفت: ردیف های اعتباری حوزه عمران در لایحه بودجه سال 1400 این موضوع را نشان می دهد که دولت در سال آتی نیز برای اجرا و تکمیل پروژه ها از سازوکارهای دیگر برای تأمین اعتبارات از جمله انتشار اوراق استفاده می کند. به نظر می رسد که با این روند تغییری در اجرای پروژه های عمرانی صورت نگیرد.

انباشت 750 هزار میلیاردی پروژه های عمرانی در کشور

حسینی ادامه داد: بر اساس آمارها در شرایط کنونی حدود 70 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد که تکمیل آن ها نیازمند تأمین اعتباری حدود 750 هزار میلیارد تومان است، بنابراین با وضعیت کنونی تخصیص بودجه، نمی توان به بهبود شرایط پروژه های عمرانی در کشور امید داشت.

تأثیر مثبت لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در کاهش مشکلات پروژه های عمرانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به بررسی لایحه مشارکت عمومی-خصوصی در مجلس، گفت: تصویب و اجرای این قانون می تواند بخشی از مشکلات پروژه های عمرانی را کاهش دهد، با استفاده از این قانون می توان بخشی از پروژه های عمرانی را به بخش خصوصی واگذار کرد که این مسئله راه گشا خواهد بود./

انباشت ۷۵۰ هزار میلیاردی پروژه‌های عمرانی در کشور؛ بودجه ۱۴۰۰ نیز راه‌‌گشای پروژه‌ها نخواهد بود

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات