انتقاد انبوه سازان از روند قیمت گذاری سیمان و فولاد در بورس کالا

رئیس کانون انبوه سازان گفت: قیمت پایه در بورس کالا هیچ وقت شکسته نمی شود و وقتی به بازار شوک وارد می شود سیمان در بورس گران می شود و این قیمت گذاری درست نیست.

زمان مطالعه 2 دقیقه

انتقاد انبوه سازان از روند قیمت گذاری سیمان و فولاد در بورس کالا

جمشید برزگر رئیس کانون انبوه سازان در نشست خبری هشتمین اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن، اظهار کرد: ملی طبق طرح نهضت ملی مسکن به ساخت سالیانه حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم که بین 350 تا 400 هزار واحد توسط بخش خصوصی تولید می شود.

وی افزود: حدود 150 هزار واحد هم در بافت های فرسوده نوسازی می شود. می ماند حدود 200 تا 250 هزار واحد که دولت باید برای اقشار پایین اجرا کند که چندان در این بخش به اهداف خود نرسیده است.

برزگر گفت: پروژه مسکن مهر به تعداد 2 میلیون و 200 هزار واحد از سال 1386 مطرح شد اما از زمانی که انبوه سازان در دی ماه 1388 وارد این طرح شدند سرعت گرفت. تا سال 1391 تعداد یک میلیون 1400 هزار واحد تحویل و قابل استفاده شد.

رئیس کانون انبوه سازان افزود: هزینه های تحمیلی به صنعت ساختمان افزایش یافته است. به طور مثال خدمات نظام مهندسی نسبت به سال گذشته 200 درصد افزایش یافته و هزینه پروانه ساختمانی نیز بسیار قابل توجه شده است. در این شرایط فولاد و سیمان سهم قابل توجهی از هزینه ساخت را به خود اختصاص نمی دهد و سهم اصلی به زمین و خدمات مربوط می شود اما معتقدیم در بورس کالا باید قیمت فولاد و سیمان مدیریت شود.

وی در پایان تاکید کرد: از دهه 60 تا به امروز در هر دوره ای که دولت برای تأمین منابع مالی بخش مسکن ورود کرده موفق بوده است. در سال 1377 بین 40 تا 60 درصد وام بدون سپرده به سازندگان پرداخت می شد که یکی از دوره های موفق در تولید مسکن را پشت سر گذاشتیم.

رئیس کانون انبوه سازان با اشاره به اینکه قیمت پایه در بورس کالا هیچ وقت شکسته نمی شود اظهار کرد: وقتی به بازار شوک وارد می شود سیمان در بورس گران می شود. در شرایط عادی که افزایش تولید نیز داریم قیمت سیمان کاهش نمی یابد.

انتقاد انبوه سازان از روند قیمت گذاری سیمان و فولاد در بورس کالا

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات