کاهش هزینه ساخت و ساز با احداث خانه های پیش ساخته بتنی

گروهی از فناوران یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی راهکاری را برای کاهش هزینه های ساخت و ساز برای مناطق محروم ارائه کردند.

زمان مطالعه 1 دقیقه

کاهش هزینه ساخت و ساز با احداث خانه های پیش ساخته بتنی

سجاد دستی مقدس، رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان خانه های پیش ساخته بتنی ویژه مناطق کمتر برخوردار و روستایی را محور تحقیقات این شرکت نام برد و گفت: در نمایشگاه آبادیران طرح ما به عنوان یکی از طرح های برگزیده انتخاب شد و در جریان برگزاری این نمایشگاه و پس از آن، سازمان ها و ارگان های بسیاری برای عقد قرارداد به ما مراجعه کردند.

دستی مقدس افزود: در همین رابطه استانداری اهواز قراردادی به ارزش 5 میلیارد تومان با شرکت ما منعقد کرد که با یک الحاقیه جمعا مبلغ قرارداد به 6 میلیارد تومان می رسد. هم اکنون در حال انعقاد قرارداد دیگری با پالایشگاه ماهشهر به ارزش تقریبی 50 میلیارد تومان هستیم. همچنین قراردادهایی با سازمان میراث فرهنگی شهرکرد و سازمان میراث فرهنگی استان خوزستان هر کدام به ارزش تقریبی 2 میلیارد تومان منعقد کرده ایم.

وی اضافه کرد: اخیرا هم جلسه ای با بسیج سازندگی و بنیاد مسکن داشتیم و مقرر شد دو مجموعه هزار واحدی مسکن محرومان را احداث کنیم. قرار است این خانه ها در بخش اندیکا از توابع استان خوزستان و هم در منطقه حاشیه نشین تبریز ساخته شوند.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، رئیس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان، افزایش کیفیت و قیمت تمام شده پایین را از دستاوردهای این طرح نام برد و یادآور شد: در شیوه های سنتی ساخت و ساز اگر همه منابع مالی تامین باشد، حداقل چهار تا 6 ماه طول می کشد تا یک واحد مسکونی ساخته شود و در این مدت، تورم حداقل به میزان 20 درصد روی هزینه های پروژه تاثیر می گذارد. ما این اثر تورمی را در هزینه های ساخت و ساز کاهش داده ایم؛ زیرا این سازه ها بین سه تا 10 روز نصب و تحویل داده می شوند.

کاهش هزینه ساخت و ساز با احداث خانه های پیش ساخته بتنی

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات