اخذ سند برای 69 هزار و 500 هکتار زمین ملی در حریم شهرها

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال 1401 برای بیش از 4 هزار و 200 هکتار زمین داخل محدوده و 69 هزار و 500 هکتار زمین ملی در حریم شهرها سند اخذ شد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

اخذ سند برای 69 هزار  و 500 هکتار زمین ملی در حریم شهرها

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست مجمع عمومی این سازمان به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، گزارشی از عملکرد این سازمان در سال 1401 ارائه کرد.

مالکی با بیان اینکه محورهای اصلی برنامه های سازمان در سال 1401 مدیریت زمین، مدیریت ساخت و مدیریت منابع بود، گفت: اولویت های سازمان در بحث مدیریت زمین به ترتیب، تامین زمین، صیانت از حقوق دولت در نگهداشت اراضی، فرآوری و مستعدسازی زمین و در نهایت واگذاری اراضی بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مولدسازی، مشارکت و سرمایه گذاری، اتمام مسکن مهر و کمک به خدمات زیربنایی و روبنایی به عنوان محورهای اصلی عملکرد این سازمان در بحث مدیریت ساخت یاد کرد.

مالکی با بیان اینکه براساس برنامه ها سازمان ملی زمین و مسکن موظف به تامین 14 هزار و 100 هکتار زمین به عنوان منابع جدید بوده است، تاکید کرد: خوشبختانه ما در سال 1401 حدود 26 هزار هکتار زمین جدید شناسایی کردیم که این به معنای تحقق 184 درصدی برنامه ما بوده است.

وی در خصوص آمار اخذ اسناد و اراضی ملی و موات داخل محدوده و حریم، گفت: در سال 1401 برای بیش از 4 هزار و 200 هکتار زمین داخل محدوده و 69 هزار و 500 هکتار زمین در حریم شهرها سند اخذ شد که درصد دستیابی به برنامه در این دو بخش به ترتیب 210 و 277 درصد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه صیانت از حقوق دولت و نگهداشت اراضی، اعلام کرد: در سال گذشته 98 درصد تعرض های وارده به اراضی دولتی رفع فوری شده و برای حدود 2 درصد این تعرض ها در دستگاه های قضایی پرونده تشکیل شده است.

نشست مجمع عمومی سال 1401 برای بررسی صورت های مالی سازمان ملی زمین و مسکن و ارائه گزارش حسابرس صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد.

اخذ سند برای 69 هزار و 500 هکتار زمین ملی در حریم شهرها

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات