پروژه های نهضت ملی مسکن به 31 هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون پروژه های نهضت ملی مسکن به 31 هزار نفر از متقاضیان در استان اصفهان اختصاص یافته است.

زمان مطالعه 3 دقیقه

پروژه های نهضت ملی مسکن به 31 هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

علیرضا قاری قرآن در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار داشت: مطابق با برنامه ابلاغی و به لحاظ برش جمعیتی، سهم استان اصفهان در این طرح، 183 هزار و 866 واحد شهری، 40 هزار واحد روستایی و 20 هزار واحد استیجاری تعیین شده است.

وی افزود: در بخش شهری، ساخت واحدهای مسکونی در قالب بیش از 103 هزار واحد از طریق تأمین زمین دولتی، افزون بر 45 هزار و 900 واحد بخش خصوص (خودمالک) و بیش از 34 هزار واحد بازآفرینی شهری در برنامه قرار دارد، همچنین تا کنون برای افزون بر هفت هزار واحد در بافت فرسوده شهری استان پروانه ساختمانی صادر و در سامانه ستاد ملی ثبت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مطابق با ثبت نام های انجام شده، بیش از 435 هزار نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در سطح استان اصفهان بودند که پس از پالایش و بررسی های لازم افزون بر 145 هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.

وی افزود: از این تعداد برای بیش از 46 هزار متقاضی در بانک افتتاح حساب شده است که افزون بر 31 هزار نفر از این متقاضیان به پروژه ها اختصاص یافتند.

قاری قرآن ادامه داد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از 66 هزار و 800 نفر در شهرهای جدید استان، افزون بر 33 هزار و 800 نفر متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت و بیش از 44 هزار و 500 نفر مربوط به شهرهای زیر 100 هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه در سامانه طرح های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از 3 هزار و 300 پروژه طرح نهضت ملی مسکن تعریف شده است گفت: براساس این پروژه ها در مجموع افزون بر 48 هزار واحد در این پروژه ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: قرارداد با سازنده برای بیش از 24 هزار و 400 واحد منعقد و از این تعداد برای افزون بر 10 هزار واحد آن قرارداد مشارکت مدنی با بانک های عامل تنظیم شده است، همچنین با پیگیری های انجام شده تا کنون پروانه ساختمانی بالغ بر 21 هزار و 400 واحد اخذ شده و یا در مرحله صدور قرار دارد.

وی گفت: با تلاش های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر فونداسیون بیش از هشت هزار و 700 واحد پایان یافته که افزون بر چهار هزار و 300 واحد آن در مرحله انجام اسکلت و سقف بوده و سفت کاری بیش از 350 واحد نیز تمام شده است.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت بافت های ناکارآمد و فرسوده شهری در طرح نهضت ملی مسکن، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مأموریت های محوله در حوزه بازآفرینی شهری و بهره برداری از این پتانسیل را در دستور کار جدی خود در سال 1402 قرار داده است، که در این رابطه برنامه ریزی لازم در شهر اصفهان و سایر شهرستان های دارای بافت های فرسوده مصوب برابر برنامه ابلاغی انجام شده است.

پروژه های نهضت ملی مسکن به 31 هزار متقاضی در اصفهان اختصاص یافت

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات