آب امانت نسل های آینده است درست مصرف کنیم!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز با تأکید بر اهمیت فرهنگسازی مدیریت مصرف آب و ایجاد حساسیت در خصوص این موضوع در میان اقشار مختلف جامعه، گفت: منابع آب صرفاً متعلق به ما نیست و باید برای نسل های آینده هم حفظ شود.

زمان مطالعه 1 دقیقه

آب امانت نسل های آینده است درست مصرف کنیم!

داوود نجفیان با بیان اینکه یکی از راه های مدیریت درست و کاهش مصرف آب ایجاد آگاهی و حساسیت عمومی درباره آب است، گفت: این آگاهی و فرهنگسازی باید از سنین پایین شروع شود. دانش آموزان در این زمینه می توانند بهترین سفیران آب باشند به همین دلیل طرح داناب هر ساله با برنامه های مختلف در مدارس استان اجرا می شود تا این حساسیت را در دانش آموزان مقاطع مختلف نسبت به موضوع آب ایجاد کند.

نجفیان افزود: هرچقدر در میان دانش آموزان حساسیت ایجاد کنیم نتایج بیشتری خواهیم گرفت از همین رو برنامه هایی مانند طرح داناب باید تداوم داشته باشد.

وی در خصوص وضعیت منابع آب استان هم گفت: سه سال است که در خشکسالی هستیم و وضعیت سدها متفاوت از وضعیت دو سال گذشته نیست. ذخایر برفی استان هم کاهش یافته و نیاز به همکاری مردم در گذر از فصل گرم امسال داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته فقط از 20 درصد منابع آب خود استفاده می کنند و استاندارد جهانی استفاده از منابع آب هم حداکثر 40 درصد است؛ گفت: ولی در برخی مناطق کشور ما تا 100 درصد منابع هم مصرف می شود. متأسفانه این موضوع به این دلیل رخ داده که فکر می کنیم منابع آب موجود فقط متعلق به ماست در صورتی که آب امانت نسل های آینده است و باید برای آنها هم حفظ شود.

نجفیان افزود: به همین دلیل نیاز به آگاهی رسانی و فرهنگ سازی برای کاهش مصرف آب در بخش های مختلف نیازمندیم.

آب امانت نسل های آینده است درست مصرف کنیم!

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات