تزریق 66 هزار میلیارد تومان به پروژه مسکن ملی

تاکنون یک میلیون و 14 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده اند که نسبت به پایان سال گذشته 13 درصد افزایش نشان می دهد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

تزریق 66 هزار میلیارد تومان به پروژه مسکن ملی

یک میلیون و 14 هزار نفر در پروژه نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده اند و 66 هزار و 200 میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی به حساب سازندگان واریز شده است. از این رقم حدود 26 هزار میلیارد تومان توسط متقاضیان و 40 هزار و 200 میلیارد تومان توسط بانک به پروژه ها تزریق شده است.

پایان سال گذشته تعداد افتتاح حساب ها در طرح نهضت ملی مسکن 894 هزار نفر بود که با توجه به یک میلیون و14 هزار نفر فعلی، آمار از رشد 13 درصدی متقاضیان موثر این طرح حکایت دارد.

دولت سیزدهم تا کنون یک میلیون و 235 هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ی اجرا رسانده که 150 هزار واحد به شکل گروهی، 550 هزار واحد توسط انبوه سازان، 1150 واحد توسط نیروهای مسلح، 100 هزار واحد در بافت های فرسوده، 100 هزار واحد خودمالکی، 220 هزار واحد مسکن روستایی، اجرایی و عملیاتی شده است.

با توجه به این که بعضی متقاضیان توانایی پرداخت آورده را ندارند دولت قصد دارد در مواردی سهم آورده را پس از تکمیل واحدها از آنها دریافت کند. در روزهای اخیر با افزایش سقف تسهیلات از 450 به 550 میلیون تومان امیدواری به افزایش سرعت اجرای پروژه ها بیشتر شده است. از طرف دیگر وام 400 میلیون تومانی ساخت مسکن برای دهک های 1 و 2 و همچنین وام 300 میلیون تومانی برای دهک های 3 و 4 به تصویب رسیده است. هر دوی این وامها با نرخ سود 2 درصد و مدت بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود.

رییس جمهور چند روز قبل وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های ذیربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به گونه ای عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط که از تمکن مالی برای تأمین پیش پرداخت ها برخوردار نیستند از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.

پیشرفت فیزیکی واحدهایی که مرحله ی ساخت رسیده اند متفاوت است. در برخی مناطق پروژه ها در مرحله آماده سازی زمین قرار دارد و بعضی به مرحله ی نازک کاری رسیده است. مسئولان وزارت راه و شهرسازی می گویند که در سال جاری هر ماه شاهد افتتاحاتی در طرح نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

تزریق 66 هزار میلیارد تومان به پروژه مسکن ملی

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات