گلایه مستاجران از قیمت رهن واحدهای نوسازی شده

مستاجران گله مند از افزایش رهن خانه های نوسازی شده در بافت های فرسوده هستند به طوریکه دیگر بودجه شان برای تهیه خانه در بافت های فرسوده هم نمی رسد.

زمان مطالعه 2 دقیقه

گلایه مستاجران از قیمت رهن واحدهای نوسازی شده

در روز افتتاح 5000 واحد مسکونی نوسازی شده در بافت های فرسوده در سراسر کشور، مستأجران در بافت های فرسوده تهران معترض به افزایش بی اندازه رهن و اجاره واحدهای نوسازی شده در تهران شده بودند.

یکی از مستأجران گفت که رهن برخی از واحدهای نوسازی شده به 800 میلیون تومان در سال رسیده است در صورتی که این واحد قبل از اینکه نوسازی شوند نهایت 200 میلیون تومان بوده اند به همین دلیل از وزیر تقاضا کرده است که یا بافت های فرسوده را نوسازی نکند یا اگر این امر انجام می شود کانکس هایی برای مستأجران خانه های بافت فرسوده در نظر بگیرد چرا که بعد از نوسازی قیمت ها افزایش پیدا می کند و مردم توان اجاره این واحدها را ندارند.

یکی دیگر از این اهالی به مهر گفت: مستأجران واحدهای ناوسازی شده قبل از نوسازی بافت های فرسوده با 50 میلیون تومان رهن و مقداری اجاره راحت می توانستند یک اتاق از یک خانه بزرگ را اجاره کنند اما بعد از نوسازی دیگر حتی با 200 میلیون تومان هم نمی توانند یک خانه رهن کنند به طوریکه حتماً باید مقداری اجاره پرداخت کنند.

به گفته اهالی به یکی از مشاورین املاک سری زدیم تا کمی از قیمت ها مطلع شویم که این مشاور املاک گفت: واحدهای نوسازی شده با توجه به اینکه کلید نخورده هستند و تمام امکانات را دارند با قیمت های قبلی دیگر اجاره داده نمی شود مگر واحدهایی که مستأجر داشتند و مستأجر به دلیل نوسازی مجبور شده به مدت معلومی جایی که صاحبخانه گفته برود تا خانه تکمیل شده برگردد آن هم سر مهلت قرارداد قطعاً صاحبخانه قیمت جدید را اعلام می کند در این محدوده خانه های نوسازی شده از 200 میلیون تومان رهن و کمی اجاره به مستأجران ارائه می شود.

نوسازی بافت های فرسوده برای مردم دردسر شده است به نظر می رسد با این شرایط وزیر راه و شهرسازی قبل از شروع عملیات نوسازی باید به فکر مستأجران و احتمال افزایش اجاره بها در این بافت ها می بود.

گلایه مستاجران از قیمت رهن واحدهای نوسازی شده

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات