تامین مسکن ارزان و امنیت شغلی، دو مطالبه کارگران

یک فعال حوزه کار تامین مسکن ارزان و امنیت شغلی را مهمترین دغدغه و مطالبه کارگران در هفته کارگر برشمرد و بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل های کارگری و تسهیل حضور آنها در شوراها و مجامع تصمیم ساز و تصمیم گیر تاکید کرد.

زمان مطالعه 1 دقیقه

تامین مسکن ارزان و امنیت شغلی، دو مطالبه کارگران

ناصر چمنی با تبریک هفته کارگر به جامعه کار و تولید کشور اظهار کرد: مطالبات جامعه کارگری هر سال تکرار می شود و کمترین توقع و انتظار این است که این مطالبات انباشته و تکرار مکرات شنیده و به آنها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: سال گذشته جامعه کارگری در مراسم هفته کارگر یکی از اصلی ترین مطالبات خود را بحث امنیت شغلی بیان کرد و رئیس جمهوری نیز در این دیدار دستور پیگیری دادند. امسال هفته کارگر دیگری را شاهدیم و کارگران می خواهند بدانند که در راستای پیگیری امنیت شغلی و قراردادها چه اقداماتی صورت گرفته است.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: امسال کارگران نسبت به سال گذشته یک دغدغه دیگر هم در کنار امنیت شغلی داشتند و آن بحث معیشت است.

چمنی توجه به ایمنی کار و تامین مسکن ارزان را از دیگر دغدغه های مهم کارگران برشمرد و درعین حال ایجاد تشکل های آزاد و مستقل کارگری را از جمله مطالبات کارگران عنوان کرد و گفت: وجود تشکل های آزاد و مستقل کارگری در ارتقای تولید و افزایش بهره وری بنگاه موثر است و باعث می شود مسایل و مشکلات کارگران رسیدگی و پیگیری شود. اگر تشکل های کارگری بدون هرگونه مداخله ای انتخاب شوند و به بیان مطالبات بپردازند به نفع کشور است و وزارت کار می تواند مسایل کارگران را جمع بندی و ساماندهی کند.

به گفته این فعال حوزه کار همچنان که در تعیین دستمزد به شکل سه جانبه عمل می شود و نظرات نمایندگان کارگری و کارفرمایی مورد توجه قرار می گیرد، باید از ظرفیت تشکل های کارگری نیز به نحو شایسته استفاده و حضور آنها در شوراها و مجامع تصمیم ساز و تصمیم گیر را تسهیل کنیم.

تامین مسکن ارزان و امنیت شغلی، دو مطالبه کارگران

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات