فرهنگ ما مالکیت مشاعی مسکن را نمی پذیرد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران با بیان اینکه قیمت تمام شده ساخت مسکن توسط تعاونی ها پایین تر است، معتقد است: فروش متری و ورود مسکن به بورس به دلیل عدم پذیرش فرهنگ مالکیت مشاعی پاسخگو نیست.

زمان مطالعه 2 دقیقه

فرهنگ ما مالکیت مشاعی مسکن را نمی پذیرد

خشایار باقرپور درباره ورود مسکن به بورس و فروش متری مسکن ابراز عقیده کرد و گفت: فروش متری و ورود مسکن به بورس جوابگو نیست چون فرهنگ ما مالکیت مشاعی در مسکن را نمی پذیرد. اینکه بگوییم یک مسکن 10 مترش متعلق به یک نفر 20 مترش متعلق به کسی دیگر باشد، مورد پذیرش نیست بنابراین نگاه ما به سمت نگاه سرمایه گذاری می شود و نگاه سرمایه ای به بازار مسکن هم پارامتری است که ریشه معضلات بازار مسکن است.

وی با بیان اینکه باید تمام فرایندها به سمت مصرفی انگاشتن کالای مسکن باشد، افزود: معتقدم بورس خود به خود یک فضای سرمایه ای است که به تورم دامن می زند لذا نه مسکن باید وارد بورس شود و نه فروش متری به این شکلی که اکنون تعریف شده جوابگو خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران در عین حال نقش تعاونی ها در ساخت و ساز ارزان را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه سهم تعاونی ها در تولید مسکن به واسطه بالا رفتن هزینه های تولید خیلی کاهش پیدا کرده است حتی از بخش از مواردی که در سند توسعه تعاون پیش بینی شده عقب مانده ایم و سیر مثبتی را طی نکرده ایم ولی طی مکاتباتی که با دفتر ریاست جمهوری داشتیم، در بحث تولید مسکن مشارکتی اعلام آمادگی کردیم.

به گفته باقرپور تعاونی ها سرمایه مردمی را پشت سر خود دارند و با مشارکت جمعی می توانند اتفاقات بزرگی رقم بزنند.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده در ساخت و ساز توسط تعاونی ها پایین تر است، افزود: در اتحادیه مدل هایی را در دست بررسی و اجرا داریم که بتوانیم هم به تولید مسکن کشور و هم خارج کردن مسکن از الگوی یک کالای سرمایه ای به یک کالای مصرفی کمک کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران ادامه داد: سالهای سال است تسهیلاتی که برای تعاونی ها در بحث تامین آهن و سیمان و بتن با قیمت دولتی در نظر می گرفتند حذف شده است و تعاونی ها عملا هیچ گونه تسهیلات ویژه ای در بخش پروانه ساختمان یا تسهیلات بانکی مازاد بر باقی سازندگان ندارند. در حال حاضر تعاونی ها در فضای واقعی بازار در حال رقابت هستند بدون اینکه امتیازی دریافت کرده باشند.

باقرپور در پایان درباره ساخت مسکن کارگران در شهرک های صنعتی نیز گفت: یکسری تفاهم نامه ها منعقد شده است چون یکسال و نیم در حال پیگیری اقدامات در بحث نهضت ملی مسکن بودیم و پیشرفت کار چندان طبق برنامه پیش نرفت لذا فعلا در حد تفاهم نامه تامین زمین در تهران و شهرستان ها است و مقدمات اولیه کار در دست انجام است.

فرهنگ ما مالکیت مشاعی مسکن را نمی پذیرد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات