قیمت تمام شده مسکن ملی به 720 میلیون تومان رسیده است

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: قیمت تمام شده مسکن ملی در استان اردبیل به 720 میلیون تومان رسیده است.

زمان مطالعه 3 دقیقه

قیمت تمام شده مسکن ملی به 720 میلیون تومان رسیده است

محمد حسن زاده اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم با همراهی بانک های عامل اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار کردن افراد فاقد سرپناه بود که در این زمینه اقدامات و فعالیت های مؤثری نیز آغاز شده است.

وی تصریح کرد: به تناسب جمعیت جوان و نیاز به مسکن و اشتغال، طرح های مختلفی نظیر مسکن مهر و طرح ملی مسکن شروع شده ولی با توجه به روند تورمی، تأثیرگذاری بیشتری را در این حوزه و افزایش قیمت ساخت و سازها شاهد هستیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: دولت برای تأمین مسکن جوانان و گروه های مختلف جامعه سعی کرده تا تأمین زمین و پرداخت تسهیلات را با اولویت آغاز کند که ما نیز از سال گذشته ثبت نام متقاضیان را انجام دادیم که مجموع متقاضیان در این طرح در استان اردبیل به 97 هزار نفر رسید.

حسن زاده پایش و رصد دقیق شرایط این متقاضیان را یادآور شد و افزود: از این تعداد 33 هزار نفر متقاضی واجد شرایط و تأیید صلاحیت نهایی معرفی شدند که 70 درصد این متقاضیان نیازمندان واقعی به مسکن بودند.

وی اعلام چهار شرط اصلی برای برخورداری از مزایای نهضت ملی مسکن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: عدم داشتن سابقه مالکیت، نبود مسکن، سکونت در محل تقاضا و شرط تأهل از جمله این شرایط بود که البته برای مجردان نیز شرایطی در نظر گرفته شد تا با ارائه تعهد برای تأهل در زمان تحویل مسکن آنها نیز بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در 29 شهر استان اجرای این طرح با واگذاری زمین به بنیاد مسکن آغاز شد تا به غیر از شهر اردبیل که جمعیتی بالای 100 هزار نفر دارد، در مابقی شهرها بنیاد مسکن فعالیت خود را برای ساخت و تحویل واحدهای مسکونی انجام دهد.

وی بیان کرد: به غیر از اردبیل در سایر شهرها زمین مورد نیاز به سرعت تأمین شد و مشکل ما تنها در اردبیل با 27 هزار متقاضی بود که تهیه زمین برای احداث با تأخیر و تعلل روبه رو شد.

حسن زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با بررسی گزینه های مختلف و تأیید در شورای مسکن قرار است به زودی زمین مورد نیاز در اردبیل نیز تأمین شود تا در کنار شروع ساخت یک هزار و 700 واحد، مابقی متقاضیان نیز از این شرایط بهره مند شوند.

وی طرح نهضت ملی مسکن را متقاضی محور اعلام کرد و گفت: برخلاف سایر طرح ها، ما بر اساس تقاضا ساخت و سازها را انجام می دهیم و برای اینکه از تورم فزاینده در امان بمانیم، انتظار داریم تا متقاضیان آورده و پرداختی های خود را در اقساط مشخص شده انجام دهند.

حسن زاده تصریح کرد: پیش بینی ما تأمین 150 میلیون تومان وام و 150 میلیون تومان آورده متقاضیان برای ساخت مسکن به نرخ 300 میلیون تومان بود اما با قیمت گذاری جدید این نرخ به 720 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: 23 بانک موظف به پرداخت تسهیلات مسکن در این طرح تا سقف 350 میلیون تومان هستند ولی تنها بانک عامل پرداخت تسهیلات را در استان اردبیل آغاز کرده و بقیه بانک ها نیز باید به سرعت پرداختی های خود را انجام دهند.

حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما امسال از هشت هزار و 300 درخواست متقاضیان برای 2 هزار و 400 متقاضی قرارداد پرداخت تسهیلات را با همکاری بانک های عامل انجام دادیم که تنها 230 مورد از این تعداد پرداخت شده است.

وی ضرورت همراهی بانک ها را در پرداخت این تسهیلات یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم کارها با سرعت بیشتری با همراهی بانک های عامل و دستگاه های زیربنایی انجام شود.

حسن زاده بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای دستگاه های مختلف تکالیفی را مشخص کردند که دستگاه های خدمات رسان زیربنایی نظیر آب، برق، گاز، مخابرات و… موظف هستند زیرساخت های لازم را فراهم کرده و تأمین واحد آموزشی و توسعه فضای سبز را در کنار ساخت مسجد با همکاری نهادهای مرتبط انجام دهند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: در کنار پرداخت تسهیلات، امیدواریم در این طرح خود متقاضیان نیز با سرعت بیشتری آورده اولیه خود را پرداخت کنند تا در فرآیند ساخت با مشکلاتی روبه رو نشوند.

قیمت تمام شده مسکن ملی به 720 میلیون تومان رسیده است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات