تامین 71 هزار هکتار زمین در حریم و محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تا کنون 71 هزار و 590 هکتار زمین داخل محدوده و داخل حریم برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده که در مقایسه با عملکرد سال های گذشته بی سابقه است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

تامین 71 هزار هکتار زمین در حریم و محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن

به گزارش ایسنا، هدف گذاری ساخت و تامین 4 میلیون مسکن طی مدت 4 سال در کشور توسط دولت سیزدهم وزارت راه و شهرسازی و سازمان های تابعه متولی را بر آن داشت تا همگام با سایر بخش های دولت با اقدامی جهادی به فراهم کردن بستر تامین سرپناه برای هموطنان بپردازد.

سازمان ملی زمین و مسکن نیز به عنوان یکی از بازوهای اجرایی طرح نهضت ملی مسکن اقدامات بی سابقه ای را در تامین اراضی این طرح انجام داده است.

این سازمان طی مدت یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم موفق به تحصیل 71 هزار و 590 هکتار زمین داخل محدوده و داخل حریم برای طرح نهضت ملی مسکن شد که در مقایسه با عملکرد دولت های قبل بی سابقه است.

اینفوگرافیک عملکرد سازمان ملی زمین و مسکن در دولت سیزدهم

سازمان ملی زمین و مسکن در مدت یک سال و نیم دولت سیزدهم توانست تحصیل 66 هزار و 965 هکتار زمین واقع در حریم را به روش های مختلف برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن محقق کند. به عبارت دیگر متوسط ماهانه تحصیل اراضی داخل حریم 3 هزار و 720 هکتار بوده است.

مجموع تحصیل اراضی واقع در داخل حریم در دولت سیزدهم با 272 درصد رشد نسبت به دولت های یازدهم و دوازدهم همراه بوده است.

همچنین این سازمان طی یک سال و نیم توانست 4 هزار و 625 هکتار زمین موجود در داخل محدوده را شناسایی و برای طرح نهضت ملی مسکن تامین کند که با پیشرفت 159 درصدی نسبت به دولت های قبل همراه شده است. سازمان ملی زمین و مسکن طی هر ماه به طور متوسط 257 هکتار زمین داخل محدوده را فراهم کرده است.

به طور کلی تاکنون 23 هزار و 800 هکتار زمین در محدوده، حریم، شهرهای جدید، روستاها و ... برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده که تصور می شد برای ساخت 2.4 میلیون واحد مسکونی کفاف می دهد. اما با توجه به تغییر رویکرد این طرح از توسعه ی عمودی به توسعه ی افقی، اراضی تامین شده ممکن است برای حدود 1.4 میلیون واحد پاسخگو باشد.

تامین 71 هزار هکتار زمین در حریم و محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات