استقبال نکردن مردم 17 شهر خراسان شمالی از نهضت ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: مردم 17 شهر استان از طرح نهضت ملی مسکن استقبال نکرده اند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

استقبال نکردن مردم 17 شهر خراسان شمالی از نهضت ملی مسکن

هادی زارعی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت مسکن نهضت ملی در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت است و در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، علاوه بر ساخت مسکن، زمین را هم تامین می کند.

وی افزود: با توجه به ترکیب جمعیتی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 شهر استان طرح نهضت ملی مسکن را دنبال می کند و تاکنون ساخت 4 هزار و 300 واحد مسکونی تایید نهایی شده است.

وی ادامه داد: 2 هزار و 130 متقاضی در این طرح، 40 میلیون تومان آورده اولیه نقدی خود را واریز کرده اند که البته متعلق به 4 شهر جاجرم، گرمه، ایور و درق است و در سایر شهرها استقبالی صورت نگرفته است.

زارعی در خصوص علت این عدم استقبال، بیان کرد: بهره تسهیلات ساخت مسکن در این طرح، 18 درصد است و برای بسیاری از مردم استان خراسان شمالی که درآمد زیادی ندارند، مناسب نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نمی شود نسخه ای که در تهران نوشته می شود را برای همه مردم کشور به ویژه در استان های محروم پیاده کرد، گفت: مردم این استان به ویژه در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، مردمی محروم هستند و کمتر به سمت تسهیلات 300 میلیونی با سود 18 درصد می روند.

وی اظهار کرد: در این راستا تقاضا کرده ایم که 500 فقره تسهیلات 200 میلیون تومانی با سود 5 درصد که همان تسهیلات مسکن روستایی است به استان اختصاص یابد تا به تعدادی از متقاضیان مسکن نهضت ملی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اختصاص یابد که هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.

وی درباره اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر استان گفت: ساخت پروژه ها در قالب این طرح در برخی از شهرها آغاز شده و ساخت هزار و 938 واحد مسکونی در برنامه قرار دارد که قرارداد یک هزار و 800 واحد از آن ها با بانک ها منعقد شده و ساخت یک هزار و 179 واحد نیز آغاز شده است.

استقبال نکردن مردم 17 شهر خراسان شمالی از نهضت ملی مسکن

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات