نقشه های حدنگار برای اراضی دولتی تهیه می شود

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تسریع در تبدیل اسناد دفترچه ای سازمان ملی زمین و مسکن به سند تکبرگ و تهیه نقشه های حدنگار برای اراضی دولتی کشور خبر داد.

زمان مطالعه 1 دقیقه

نقشه های حدنگار برای اراضی دولتی تهیه می شود

«ارسلان مالکی» در نخستین نشست کارگروه حد نگار گفت: در سالهای گذشته تحویل اسناد دفترچه ای اراضی دولتی به واحد های ثبتی توسط اداره های کل راه و شهرسازی انجام شده و به منظور تسریع در فرآیند صدور اسناد مالکیت تک برگ، مقرر شد این موضوع با توجه به تاکید دستگاه های نظارتی تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: به همین منظور با توجه به ضرورت اصلاح هندسی نقشه های اراضی ملی و دولتی، تدوین دستورالعمل اصلاح هندسی در کارگروههای مشترک بین نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه آن با هدف ابلاغ دستورالعمل فوق به کارگروه مربوطه گزارش شد.

مالکی درباره تخصیص اعتبار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای تسریع در اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگار، اظهار داشت: بودجه لازم به تفکیک استان ها به منظور انعقاد قرارداد با کارگزاران دارای صلاحیت واحد های ثبتی در دست بررسی و ابلاغ است.

وی با بیان اینکه بعضی از استان ها دارای مشکلاتی در روند اجرای قانون حدنگار هستند، گفت: مقرر شد مشکلات برخی استان ها احصا و در جلسات آتی کارگروه که در آینده برگزار میشود با حضور روسای اداره های استانی بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شود.

این کارگروه و برگزاری جلسات در جهت اجرای تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای اجرای قانون جامع حدنگار در سطح کشور و در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی به ویژه در محدوده و حریم شهرها که متولی آن سازمان ملی زمین و مسکن است انجام شده است.

نقشه های حدنگار برای اراضی دولتی تهیه می شود

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات