خرید مسکن در شهرهای کوچک با دریافت اوراق تسهیلات

سرپرست بانک مسکن گفت: با خرید اوراق، امکان خرید مسکن در شهرهای کوچک فراهم شده به طوری که متقاضیان با رقمی حدود 700 تا 800 میلیون تومان میتوانند اقدام به خرید مسکن کنند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

خرید مسکن در شهرهای کوچک با دریافت اوراق تسهیلات

علی عسکری سرپرست بانک مسکن در برنامه صف اول درباره تسهیلات مسکن و ارائه برنامههای این بانک با بیان اینکه نباید بانکها به سمت واسطهگری مسکن بروند گفت: اگر اقدامات بانکها در حوزه مسکن به ویژه در بخش تولید و عرضه باشد زمینه ساز توسعه می شود اما در حال حاضر تعدادی از بانکها اقدام به واسطه گری کردهاند.

سرپرست بانک مسکن گفت: شکل دیگری از سرمایهگذاری بانکها در حوزه سرمایهگذاری مولد و تولیدی است که در این بخش نباید مانع شد، چرا که برخی از سرمایهگذاریها لازم اجرا است؛ اما اگر بانکها منابع خود را در سوداگری مسکن بیاورند اشتباه است.

عسکری توضیح داد: بخش مسکن یکی از مولدترین کارها است که زمینه ساز افزایش تولید و اشتغال میشود.

وی درباره وام مسکن گفت: پیش از این متقاضیان با 40 میلیون تومان سپردهگذاری، 80 میلیون تومان تسهیلات و با خرید اوراق رقمی معادل 200 تا 400 میلیون تومان تسهیلات دریافت میکردند؛ اما در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مسکن و ساخت آن در کلان شهرها، نمیتوانند با این میزان تسهیلات مسکن خریداری کنند.

عسکری گفت: با افزایش قیمت مسکن مراجعه کنندگان تسهیلات مسکن یکم کم شده و برخی حتی سپرده ها را پس گرفتند، چراکه این عدد امروز پاسخگو نیست.

به گفته وی، با ورود اوراق تسه در بانک مسکن متقاضیان میتوانند چندین برابر تسهیلات دریافت کنند که این اقدام در شهرستان ها میتواند زمینه ساز خرید مسکن شود و با خرید اوراق، امکان خرید مسکن در شهرهای کوچک فراهم شده به طوری که متقاضیان با رقمی حدود 700 تا 800 میلیون تومان میتوانند اقدام به خرید مسکن کنند.

سرپرست بانک مسکن درباره خرید متری مسکن هم گفت: طرح خرید متری مسکن چند نوبت عملیاتی شده ولی چون قیمت مسکن و قیمت هزینه ساخت در طول دورههای متمادی تغییر کرده این طرح را خنثی کرده است.

عسکری گفت: متوسط قیمت مسکن 40 میلیون تومان است و اگر متقاضیان در طرح متری مشارکت کنند 10 متر تا 20 متر میتوانند مسکن خریداری کنند و عملاً صاحب مسکن نمیشوند، بلکه ممکن است بخشی از ریسک خود را جبران کنند.

او با اشاره به اینکه بخشی از بانکها به تکالیف خود در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج عمل نکرده اند گفت: تعدادی از متقاضیان در صف ماندهاند که امیدواریم بانکهای دیگر نیز مشارکت کنند.

او گفت: 2 هزار و 800 میلیارد تومان وام ازدواج تاکنون پرداخت کردهایم.

عسکری در پایان خاطرنشان کرد: تلاش کردهایم که منابع و مصارف را تراز کنیم و از طریق بین بانکی منابع قرض کنیم و کنترل و خلق پول نکنیم که باعث افزایش پایه پولی شود.

خرید مسکن در شهرهای کوچک با دریافت اوراق تسهیلات

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات