اخبار پر مخاطب
اخبار با بیشترین بازدید در هفته گذشته

306 هزار خانه به مرحله ساخت رسید / پیشرفت تا 45 درصد

براساس آمارهای ارایه شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد در شهرها و روستاها به جمع 306 هزار واحد رسیده که 103 هزار واحد آن در شهرها و 203 هزار واحد آن در روستاها اجرا می شود. میانگین پیشرفت واحدهای شهری 23 درصد و واحدهای روستایی 45 درصد عنوان شده است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

306 هزار خانه به مرحله ساخت رسید / پیشرفت تا 45 درصد

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کارگزاران اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای اجرای طرح تاکنون طبق تکلیف قانونی، احداث واحدهای مسکونی طرح را در شهرهای تحت مسئولیت و همچنین در روستاها برعهده گرفت. بر اساس تعهداتی که بنیاد مسکن برعهده گرفته مقرر شده تا طی دولت سیزدهم جمعا یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاها توسط بنیاد مسکن احداث و تکمیل کند که نیمی از آنها در شهرها و نیم دیگر در روستاها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

اجرای 103 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرها

بر اساس آخرین آمارهای اخذ شده از بنیاد مسکن، هم اکنون 103 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرها با مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی 23 درصد در دست اجرا قرار دارد. حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرده است که از این تعداد 103 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در حال اجرا در شهرها، 75 هزار واحد در حال اجرای فونداسیون، 45 هزار واحد در مرحله اتمام فونداسیون و 18 هزار واحد در مرحله اتمام اسکلت، قرار دارند.

بازسازی 5 هزار واحد در بندر امام

وی در بیان جزئیات دیگر واحدهایی که توسط بنیاد در حال نوسازی و احداث است گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه شهر بندر امام بازسازی 5000 واحد را نیز در حال انجام است که در مجموع در حوزه مسکن شهری 108 هزار واحد توسط بنیاد مسکن در حال ساخت است.

اجرای 203 هزار واحد مسکونی روستایی

همچنین بنیاد مسکن در روستاها بیش از 203 هزار واحد مسکونی را وارد مرحله ساخت کرده که میانگین پیشرفت فیزیکی این واحدهای روستایی نیز حدود 45 درصد برآورد شده است. بنا بر اعلام مجید جودی معاون اموربازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن، آن بنیاد سالانه اجرای 200 هزار واحد را در برنامه دارد که در صدد است تا این تعداد واحد با سقف تعیین شده اجرایی وعملیاتی شود.

عملکرد بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

بهره برداری از 28 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در دهه فجر 1401

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در گفتگویی که چندی پیش با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی انجام داد از تکمیل و بهره برداری 28 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها کشور در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: در برنامه است تا در بهمن ماه سال جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی 28 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی احداث شده توسط بنیاد مسکن بهره برداری شود که 3 هزار واحد ازاین تعداد کل واحدهای نهضت ملی در شهرها و 25 هزار واحد از این تعداد کل نیز در روستاها احداث شده است.

306 هزار خانه به مرحله ساخت رسید / پیشرفت تا 45 درصد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات