اخبار پر مخاطب
اخبار با بیشترین بازدید در هفته گذشته

عدم همکاری دستگاه ها و بانک ها با وزارت راه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنها بودن وزیر راه و شهرسازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: وزارتخانه ها در تامین زمین و بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت خانه های طرح نهضت ملی مسکن با وزارت راه و شهرسازی همکاری نمی کنند.

زمان مطالعه 2 دقیقه

عدم همکاری دستگاه ها و بانک ها با وزارت راه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

اقبال شاکری در خصوص وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: آقای رستم قاسمی و مجموعه وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را برای اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی به کار گرفته اند اما متاسفانه شاهد عدم همکاری سایر وزارتخانه ها در حوزه تامین زمین و پرداخت تسهیلات توسط بانک ها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بانک ها در پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن علی رغم مصوبات شورای عالی مسکن، پیگیری های مجلس شورای اسلامی و وزارت راه، همکاری لازم را نداشته و جز بانک مسکن سایر بانک ها تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی را پرداخت نکردند همچنین از 6 هزار هکتار زمین شناسایی شده توسط وزارت راه و شهرسازی که تحت تملک سایر وزارتخانه ها است، حدود 2 هزار هکتار زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و همچنان سایر وزارتخانه ها در ارائه زمین تعلل می کنند.

وی با اشاره به ضمانت های اجرایی قانون جهش تولید مسکن و جریمه بانک هایی که در پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن کوتاهی می کنند، اظهار کرد: طبق تبصره 5 ماده 4 قانون جهش تولید مسکن سازمان امور مالیاتی موظف بوده تا مالیاتی برابر 20 درصد تعهد انجام نشده را از بانکها و موسسه های مستنکلف اخذ و به خزانه داری کل کشور وازیر کند و تمام این مبلغ نیز به محل صندوق ملی مسکن واریز خواهد شد. بر همین اساس وزارت راه نیز پیگیری هایی انجام داده و اطلاعات بانک های مستنکف را احصا و برای اجرای قانون به دستگاه مربوطه ارائه کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت راه به تعداد متقاضیانی که پای قرارداد طرح نهضت ملی مسکن رفته و احراز صلاحیت شدند زمین تامین کرده اما برای ساخت 4 میلیون مسکن سایر بخش ها و وزارت خانه ها با وزارت راه همکاری نمی کنند. از این رو بنده معتقدم مجلس، هیات وزیران و شخص رئیس جمهور باید با جدیت به این موضوع ورود کرده و وزارت راه را در اجرای قانون جهش تولید مسکن تنها نگذارند.

عدم همکاری دستگاه ها و بانک ها با وزارت راه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات