پیشنهاد بنیاد مسکن برای رفع مشکل سکونت قشر محروم شهرستان آبادان

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای پیشگیری از تلفات جانی و زیان مالی در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی و کمک به قشر محروم و حاشیه نشین شهرآبادان، پیشنهاد اعطای تسهیلات بانکی برای نوسازی و ساخت مسکن در بافت فرسوده را به دولت ارایه کرد.

زمان مطالعه 1 دقیقه

پیشنهاد بنیاد مسکن برای رفع مشکل سکونت قشر محروم شهرستان آبادان

براساس ماده (4) قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری مصوب 1389، مجریان طرح های احیاء، بهسازی و نوسازی (وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری ها) می توانند قسمتی از اختیارات خود را به شرکت ها یا سازمان های وابسته به خود و اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی صاحب صلاحیت فنی، مالی و اجرایی واگذار کنند.

البته صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی را وزارت مسکن و شهرسازی (سازمان عمران و بهسازی شهری ایران) تعیین می کند.

با توجه به بررسی مقدماتی انجام شده در حاشیه شهر آبادان (شامل 9 محله حاشیه نشین) تعداد 12 هزار خانوار شناسایی شده اند و مطابق برآورد اولیه، تعداد پنج هزار واحد مسکونی نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارند.

بر این اساس و به منظور بازسازی و نوسازی محلات بافت فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی و نیز نوسازی پنج هزار واحد مسکونی فرسوده و ناپایدار در سکونت گاه های غیررسمی شهر آبادان شامل محلات سلیج غربی و شرقی، ذوالفقاری، شطیط، سده، جمشیدآباد، بهار، طیب و کوی قدس، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعطای تسهیلات بانکی موضوع قانون جهش تولید مسکن با نرخ سود پنج درصد و نیز پرداخت ودیعه قرض الحسنه اسکان موقت برای واحدهای مسکونی مذکور را خواستار شده است.

این طرح پیشنهادی در کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت در حال بررسی کارشناسی و تصمیم گیری است.

پیشنهاد بنیاد مسکن برای رفع مشکل سکونت قشر محروم شهرستان آبادان

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات