کمبود زمین در مشهد / قصد نداریم حاشیه شهر را گسترش دهیم

مشهد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مشهد با کمبود زمین مواجه ایم و قصد نداریم حاشیه شهر را گسترش دهیم.

زمان مطالعه 2 دقیقه

کمبود زمین در مشهد / قصد نداریم حاشیه شهر را گسترش دهیم

علیرضا فخاری ظهر چهارشنبه در نشست خبری نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ما قصد نداریم به حاشیه شهر مشهد برویم و آنجا را گسترش دهیم و در همین راستا به شناسایی زمین هایی در داخل شهر پرداخته ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این زمین هایی که شناسایی شده اند متعلق به اراضی آستان قدس رضوی بود و در حال مکاتبه و توافق در این خصوص هستیم.

وی گفت: در جنوب شرق مشهد ظرفیت ساخت 30 هزار واحد مشخص شده است و در این زمینه نیز توافق اولیه بین ما و آستان قدس رضوی رد و بدل شده است.

فخاری ادامه داد: آنچه اهمیت دارد قیمت تمام شده زمین در شهر مشهد برای هر واحد مسکونی نسبت به سایر نقاط بیشتر است، لذا باید در قالب طرح ویژه ای به آن نگاه کنیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: کشور سالیانه 600 هزار واحد مسکونی نیازدارد، کافی است در طول یک دوره مدیریت کشور این کار نادیده گرفته شود و این مشکل افزایش پیدا می کند.

180 هزار نفر متقاضی مسکن در شهر مشهد

در ادامه این نشست خبری عباس یوسف زاده، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه مسکن در مشهد مقدس 180 هزار نفر متقاضی داریم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: در صورتی که موانع حل شود و توافقات بین آستان قدس رضوی و سازمان ملی زمین و مسکن صورت بگیرد، انقلاب شگرفی در حوزه مسکن در شهر مشهد رخ می دهد.

وی همچنین در سطح استان تعداد افراد متقاضی مسکن ملی را 375 هزار نفر عنوان کرد و گفت: متقاضیان حائز شرایط تاکنون 110 هزار نفر و افرادی که تاییدنهایی شده اند 95 هزار نفر هستند.

یوسف زاده بیان کرد: بر حسب اسناد آمایش و سرزمین برشی که برای استان ما ابلاغ شده تأمین زمین برای 140 هزار واحد مسکونی است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: پیرو دستور ریاست جمهوری و همکاری استاندار خراسان رضوی هدف گذاری شده و برای کلیه متقاضیان که ثبت نام و احراز هویت شده اند متعهد به تأمین زمین و واحد مسکونی خواهیم بود.

وی افزود: از 4 میلیون واحد مسکونی که دولت وعده داده 400 هزار واحد سهم خراسان رضوی است.

کمبود زمین در مشهد / قصد نداریم حاشیه شهر را گسترش دهیم

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات