ساخت پروژه 500 واحدی مسکن ملی در پرند طی یک سال

مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن از ساخت 496 واحد پروژه نهضت ملی مسکن ظرف یک سال در شهر جدید پرند با تسهیلات 450 میلیون تومانی خبر داد.

زمان مطالعه 4 دقیقه

ساخت پروژه 500 واحدی مسکن ملی در پرند طی یک سال

محمود شایان مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن در حاشیه بازدید از پروژه 496 واحدی نهضت ملی مسکن در پرند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه با پیشرفت 99 درصدی به زودی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه در 6 هزار متر مربع بنا و 31 بلوک 16 واحدی احداث شده که قرارداد اولیه متری 2 میلیون و 70 هزار تومان با پیمانکار بود اما هزینه تمام شده آن با آسانسور و پکیج و مشاعات به متری 5.5 میلیون تومان رسیده است. 450 میلیون تومان تسهیلات هر واحد بود و آورده 220 میلیون تومانی در ابتدای این پروژه از متقاضیان اخذ شد که احتمالاً به 350 میلیون تومان افزایش یابد. این پروژه ظرف یک سال با پیمانکاری ستاد اجرایی فرمان امام به بهره برداری رسید.

محمود شایان در این مراسم و در نشست خبری که در این شهر جدید برگزار شد با اشاره به تفاوتی که بین مسکن مهر و نهضت ملی مسکن وجود دارد گفت: در مسکن مهر، واحدهای مسکونی ابتدا ساخته و سپس تحویل می شد اما نهضت ملی مسکن متقاضی محور است و از همان ابتدا متقاضیان بلوک و واحد مسکونی خود را در اختیار دارند و به پروژه لینک می شوند. ستاد اجرایی فرمان امام به این پروژه ورود کرد و مجموعه 500 واحدی شهر جدید پرند ظرف یک سال و زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید.

وی افزود: به هر واحد 450 میلیون تومان از سوی بانک عامل بخش مسکن تسهیلات اعطا شد.

وی بخش مسکن را پیشران اقتصاد عنوان و اظهار کرد: تسهیلاتی که به ساخت مسکن داده می شود 70 درصد آن به صورت غیرمستقیم به صنعت ساختمان منتقل می شود که اشتغالزایی و رشد تولید را در پی دارد.

شایان تصریح کرد: تاکنون 4 جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور تشکیل شده و رئیس جمهور دستوراتی برای رفع موانع اجرای طرح ملی نهضت صادر کرد که مهمترین آن دستور وزارت کشور برای کاهش زمان صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری ها بود که در این راستا صدور پروانه ساختمانی از 8 ماه به یک ماه کاهش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت صنعتی سازی ساختمان برای کاهش دوره ساخت گفت: از دیگر اقدامات شورای عالی مسکن برای کاهش زمان ساخت و رفع موانع نهضت ملی مسکن انتقال ارزش گذاری واحدها از کانون کارشناسان رسمی دادگستری به کارشناسان داخلی بانک عامل بخش مسکن بود که زمان قابل توجهی از روند پروژه کم شد.

مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن گفت: 4 وزارتخانه به دستور رئیس جمهور در شورای عالی مسکن پای کار آمدند که شامل وزارت کشور در خصوص صدور پروانه ساخت، وزارت نیرو در خصوص انشعابات آب و برق، وزارت نفت برای انشعابات گاز و لوله کشی و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی تأمین اراضی در نظر گرفته شد. شبکه بانکی هم در کنار آورده متقاضیان تأمین کننده مالی انتخاب شدند.

وی گفت: تاکنون 622 هزار فقره افتتاح حساب نزد بانک عامل بخش مسکن انجام شده و 380 هزار نفر واریز وجه داشته اند. این بانک تاکنون 27 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت کرده است.

به گفته شایان در حالی که خط اعتباری مسکن مهر 55 هزار میلیارد تومان بود اما بانک عامل بخش مسکن تاکنون 46 هزار میلیارد تومان قرارداد با خودمالکان به امضا رسانده است.

وی در خصوص تسهیلات 360 هزار میلیارد تومانی نهضت ملی مسکن ادامه داد: این تسهیلات از سوی بانک مرکزی به 27 بانک ابلاغ شده اما بیشترین تسهیلات را بانک عامل بخش مسکن پرداخت کرده است ولی بر اساس قانون جهش تولید مسکن باید سهم تسهیلات تولید مسکن از کل تسهیلات بانکی 20 درصد باشد. در این سهم تا قبل از دولت سیزدهم 5 درصد بود ولی در یک ساله دولت سیزدهم به 7 درصد رسیده است.

شایان درباره قرارداد بانک مسکن با پیمانکار صنعتی سازی ساختمان گفت: 20 هزار واحد را بخش خصوصی به صورت صنعتی ظرف شش ماه احداث می کنند. اگر این رقم موفقیت آمیز باشد طول دوره مشارکت کاهش یافته و در نتیجه رقم اقساط تسهیلات ساخت مسکن کاهش خواهد یافت. در حال حاضر سقف دوران مشارکت 3 سال است.

مدیرعامل بانک تخصصی بخش مسکن درباره خرید متری مسکن گفت: طرح فروش متری مسکن در شورای فقهی سازمان بورس مراحل پایانی خود را طی می کند و در صورت تصویب در این شورا، متقاضی می تواند طی چند سال مسکن خریداری کند. همچنین امکان خرید و فروش یونیت های مسکن متری در بورس وجود خواهد داشت.

شایان با بیان اینکه سقف وام ساخت مسکن از محل اوراق تسهیلات را برای سازندگانی که از فناوری نوین استفاده کنند به 600 میلیون تومان رسانده ایم درباره بازگشت اقساط مسکن مهر ادامه داد: بانک عامل بخش مسکن و بانک مرکزی قراردادی داشتند که اصل و سود خط اعتباری 55 هزار میلیارد تومان مسکن مهر ظرف 15 سال به بانک مرکزی برگردد.

وی تصریح کرد: اما در قانون جهش تولید مسکن مصوب شهریور 1400 آمد که خط اعتباری مسکن مهر به عنوان بدهی دولت به بانک تخصصی بخش مسکن در نظر گرفته شود و اصل و سود اقساط مسکن مهر به صندوق ملی مسکن بیاید.

این مقام مسئول ارشد بانکی گفت: هفته گذشته 2 هزار میلیارد تومان از بانک عامل بخش مسکن بود به صندوق ملی مسکن واریز شد و تا پایان سال 3 هزار میلیارد تومان دیگر به این صندوق منتقل می شود.

ساخت پروژه 500 واحدی مسکن ملی در پرند طی یک سال

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات