92 هزار متقاضی قمی در مرحله ششم نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: از میان 133 هزار متقاضی ثبت نام شده در سامانه جامع مسکن، بیش از 92 هزار متقاضی در مرحله ششم و در دوره دولت جدید ثبت نام کرده اند.

زمان مطالعه 3 دقیقه

92 هزار متقاضی قمی در مرحله ششم نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

محمد صادقی در این رابطه بیان کرد: یکی از وعده های دولت سیزدهم، ساخت مسکن برای مستاجرین و اقشار محروم از مسکن بوده است که در گام اول شناسایی و ثبت نام این دسته از متقاضیان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در استان قم در فاز ششم بیش از 92 هزار متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که 85 درصد متقاضیان تاکنون پالایش شده اند و مراحل بررسی درخواست سایرین در مراحل پایانی کار قرار دارد.

صادقی با بیان این که ثبت نام و درخواست این تعداد متقاضی بی سابقه بوده است، توضیح داد: از این تعداد تاکنون بیش از 54 هزار متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند و روند بررسی سایر متقاضیان همچنان ادامه دارد.

وی با بیان این که تاکنون برای 40 هزار متقاضی زمین تامین شده است، تصریح کرد: برای سایر متقاضیان نیز باید زمین تامین شود و با بازپس گیری اراضی حبس شده و قراردادهای مهلت سپری شده می توان برای کل درخواست های مسکن قم تامین زمین انجام داد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: یکی از نقاط مثبت و قابل توجه استان، ساخت و ساز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در بافت و محدوده شهری قم و در اراضی 560 هکتاری پردیسان است در حالی که در بسیاری از کلانشهرها، اراضی تامین شده در شهرهای جدید بوده است.

صادقی در خصوص جزییات ساخت مسکن در اراضی 560 هکتاری توضیح داد: در این اراضی 35 هزار واحد مسکونی در قالب 15 محله احداث می شود و در طراحی آن تمام اصول و جوانب از جمله معماری اسلامی، کاربری های مختلف تجاری، فرهنگی، فضای سبز، خیابان های استاندارد و دسترسی آسان پیش بینی شده است.

وی به تجربه مسکن سازی در دولت های قبل اشاره کرد و گفت: در این خصوص آسیب شناسی انجام شده است و به عنوان تجربه نخست، از ظرفیت سازندگان حرفه ای و مجریان ذی صلاح و دارای سابقه فنی مثبت استفاده خواهد شد.

صادقی با بیان این که عملیات آماده سازی این اراضی همزمان با فرا رسیدن هفته دولت آغاز شده است، افزود: امیدواریم عملیات ساخت واحدهای مسکونی در اراضی 560 هکتاری به زودی آغاز شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در خصوص اقدام های این اداره کل طی یک سال گذشته در حوزه بافت فرسوده توضیح داد: یکی از ماموریت ها و وظایف این اداره کل، سیاست گذاری و تسهیل گری در نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری است که با شروع به کار دولت جدید، برخی از طرح های شهری کلید خورد یا جان تازه ای گرفته اند.

صادقی افزود: ساخت مدرسه شیخ آباد در محله شیخ آباد و مدرسه ثامن الحجج در بلوار دل آذر در سال های قبل آغاز شده بود که به دلیل فقدان اعتبارات متوقف شده بود اما با آغاز به کار دولت جدید و تامین اعتبارات لازم تکمیل این دو مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

وی طرح ساماندهی اطراف حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع (ع) و محله چهل اختران را مورد توجه قرار داد و توضیح داد: اجرای این پروژه به مدت 11 سال به دلیل فقدان اعتبارات و مشکل های بین دستگاهی در استان دچار وقفه های دوره ای شده بود که در مردادماه سال جاری، عملیات اجرایی با تامین اعتبارات لازم شروع و تا پایان سال این طرح تکمیل خواهد شد.

صادقی در پایان خاطرنشان ساخت: عملیات اجرایی مجتمع تجاری محله سه پردیسان، اصلاح سیستم روشنایی محوطه مجتمع ادارات و عملیات احداث معابر قسمتی از اراضی 70 هکتاری پردیسان از دیگر اقدام های این اداره کل در حوزه عملیات اجرایی و بازآفرینی شهری بوده است.

92 هزار متقاضی قمی در مرحله ششم نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات