وام مسکن روستایی بالاخره تایید شد

آن طور که سخنگوی دولت اعلام و رئیس سازمان برنامه تایید کرده است دولت با پرداخت وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی موافقت کرده و پرداخت این تسهیلات از شنبه پنجم شهریور آغاز می شود.

زمان مطالعه 1 دقیقه

وام مسکن روستایی بالاخره تایید شد

هیات دولت با افزایش تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن در روستاها از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان موافقت کرد و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان از شنبه 5 شهریور 1401 آغاز خواهد شد.

این خبر را علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست امروز هیات وزیران اعلام و مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه نیز تایید کرده است.

به گفته میرکاظمی، سازمان برنامه و بودجه با بررسی همه جوانب و بر اساس دستور رییس جمهور اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات فوق از سوی بانک ها را آغاز کرده است.

بنابراین گزارش، ابتدای سال گذشته سقف وام مسکن روستایی با نرخ سود 5 درصد 50 میلیون تومان بود که به 100 میلیون تومان افزایش یافت. سپس در آبان ماه سال 1401 در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهوری به 200 میلیون افزایش یافت ولی با توجه به این که در قانون جهش تولید مسکن یارانه صرفا از محل صندوق ملی مسکن پیش بینی شده، سازمان برنامه و بودجه مابه التفاوت نرخ سود را که رقمی حدود 40 هزار میلیارد تومان می شود، تضمین نکرده است. لذا بانک ها در 9 ماه گذشته قرارداد 100 میلیون تومان اضافی را با نرخ سود 18 درصد منعقد کرده اند که دلیل تقاضا برای ساخت مسکن روستایی کاهش یافته است.

پس از کش و قوس های فراوان قرار بود پرداخت این وام از 8 مردادماه آغاز شود اما تحقق پیدا نکرد. روز 19 مردادماه سیدرضا حمیدی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: دستورالعمل وام 200 میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تهیه شده، تشکیل پرونده ها و ثبت در سامانه هم توسط بنیاد مسکن در حال انجام است ولی برای معرفی متقاضیان به بانک منتظر تضمین نامه سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وام مسکن روستایی بالاخره تایید شد

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات