40 پروژه بازآفرینی در استان اردبیل در دست اجراست

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 40 پروژه بازآفرینی در نقاط مختلف این استان با هدف نوسازی بافت های فرسوده و تامین زیرساخت های لازم در محلات هدف در دست اجراست.

زمان مطالعه 2 دقیقه

40 پروژه بازآفرینی در استان اردبیل در دست اجراست

محبوب حیدری روز چهارشنبه افزود: این پروژه ها در قالب احیای بافت های فرسوده، احداث خانه محله و کتابخانه در اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد، و خلخال اجرا و با تکمیل آنها استان اردبیل از این لحاظ به میانگین کشوری نزدیک می شود.

وی اظهار کرد: احیای بافت های فرسوده در شهر های دیگر هم در دستور کار قرار گرفته و علاوه بر اینها برای تامین قیر رایگان برای اجرای طرح های عمرانی در اختیار شهرداری ها قرار گرفته است.

حیدری مجموع اعتبارات پروژه های راه و شهرسازی استان اردبیل را هفت هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این اعتبارات 2هزار میلیارد ریال هم تهاتر نفتی برای استان مد نظر قرار گرفته و در بحث تسهیلات بانکی هم هر سال 15 هزار الی 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای مسکن اختصاص داده می شود.

وی درباره میزان ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان افزود: از زمان شروع ثبت نام، در این استان 93 هزار و 780 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 32 هزار و 800 نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

حیدری اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه های اصلی دولت برای خانه دار کردن اقشار مختلف مردم بوده و در حال حاضر فعالیت محوری دولت سیزدهم در جامعه محسوب می شود که می تواند مشمول تمامی اقشار جامعه فاقد مسکن شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با عرضه مسکن ارزان قیمت تلاش می شود تا از یک سو از افزایش بی رویه قیمت ها در بازار مسکن جلوگیری و امکان مالکیت برای مصرف کننده نهایی فراهم شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی متقاضیان نهضت ملی مسکن در اردبیل از سال گذشته آغاز شده و شرایط دریافت این واحدها ابلاغ شده است، افزود: آورده اولیه برای ثبت نام متقاضیان 40 میلیون تومان است که تنها 20 درصد متقاضیان این مبلغ را واریز کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در کنار تسهیلات بانکی و تخفیفی که دستگاه های خدمات رسان بویژه شهرداری ها و نظام مهندسی دارند باید پرداخت منابع اولیه انجام شود تا سرعت عملیات اجرایی پروژه های مسکن سرعت گیرد.

طرح های بازآفرینی شهری در قالب فضای سبز، پارک محله و آسفالت محله از سال 94 در این استان شروع شده و در سال 98 بالغ بر 220میلیارد ریال و در سال 99 هم 200 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

بر اساس اعلام مسئولان در استان اردبیل در مجموع بیش از 2 هزار و 669 هکتار با سکنه بیش از 141 هزار نفر شامل یک هزار و 145 هکتار سکونت گاه غیر رسمی و نیز حدود یک هزار و 523 هکتار بافت ناکارآمد میانی شناسایی شده که حدود 30 درصد مساحت شهرهای مورد مداخله استان را شامل می شود.

40 پروژه بازآفرینی در استان اردبیل در دست اجراست

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات