درصد خانوارهای اجاره نشین در فارس بیش از میانگین کشوری است

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: یکی از مهمترین مشکلات موجود در مناطق شهری این استان از جمله شیراز بالا بودن درصد خانوارهای اجاره نشین نسبت به میانگین کشوری است.

زمان مطالعه 2 دقیقه

درصد خانوارهای اجاره نشین در فارس بیش از میانگین کشوری است

محمود رضا طالبان، روز یکشنبه افزود: بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 37 و چهارم دهم درصد خانوارها در کل مناطق شهری فارس و حدود 45 و پنج دهم درصد خانوارها در شهرستان شیراز اجاره نشین بوده اند.

وی ادامه داد: این دو شاخص آماری نشان می دهند که دولت باید نگاه ویژه ای به بخش مسکن در نقاط شهری استان فارس داشته باشد. او اظهار داشت: همچنین بررسی آمار سرشماری مذکور نشان می دهد در مناطق شهری استان فارس در مقابل یک میلیون و 18 هزار و 784 خانوار، حدود 976 هزار واحد مسکونی وجود داشته است.

طرح نهضت ملی مسکن، فرصتی مناسب برای بهسازی بافت فرسوده

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن برنامه اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در کشور گفت: در مناطق شهری استان افزون بر 422 هزار نفر اقدام به نام نویسی در این طرح کرده اند که از این تعداد حدود 136هزار نفر پالایش شده اند.

طالبان افزود: ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انجام می شود که در همین ارتباط در 33 شهر استان اراضی مورد نیاز از سوی اداره کل راه و شهرسازی تامین و به بنیاد مسکن تحویل داده شده است که کارساخت 18هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن در دست ساخت است.

وی، ابراز امیدواری کرد که با شتاب گرفتن فرایند تهیه زمین و واگذاری آن به بنیاد مسکن، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان در سال جاری شتاب گیرد.

طالبان، یکی از گزینه های مناسب برای تامین زمین را استفاده از بافت فرسوده و ناکارآمد شهری دانست و افزود: حجم عظیم سرمایه گذاری که در قالب نهضت ملی مسکن انجام خواهد گرفت، این امکان بالقوه را ایجاد کرده است که دولت بتواند در قالب این طرح به بهسازی، بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخته و با سرمایه گذاری در این بافت ها، نسبت به احیای آنها اقدام کرده و بخشی از تقاضای مسکن را نیز با استفاده از این بافت ها پاسخ دهد.

درصد خانوارهای اجاره نشین در فارس بیش از میانگین کشوری است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات