تامین 22 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از تامین 22 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: 35 هزار هکتار از اراضی مستعد، در حال بررسی برای الحاق به طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد.

زمان مطالعه 3 دقیقه

تامین 22 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

ارسلان مالکی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن درباره دستور و تکلیف رئیس جمهور برای انتقال اراضی مازاد دستگاه های دولتی به وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن، اراضی مازاد سایر دستگاه های دولتی باید تا پایان شهریورماه در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

وی افزود: ماده 10 قانون جهش تولید مسکن نیز انتقال این اسناد به وزارت راه و شهرسازی ظرف یک ماه از درخواست را تکلیف کرده و این موضوع مورد تاکید سازمان ثبت اسناد کشور نیز قرار دارد.

مالکی از شناسایی بیش از 6 هزار و 605 هکتار اراضی مازاد خبر داد و گفت: درخواست اخد اسناد تمام این اراضی را به سازمان ثبت اسناد کشور ارائه کردیم.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: دسته دیگری از اراضی، در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است اما به واسطه قرار گیری در خارج از محدوده شهرها و در حریم شهرها، به بررسی برای الحاق به محدوده شهرها نیاز دارند.

وی مساحت این اراضی را بیش از 35 هزار هکتار دانست و افزود: این اراضی در کارگروه های استانی در دست بررسی برای طی مراحل الحاق به محدوده شهرها قرار دارند.

مالکی تاکید کرد: اگر این دو موضوع محقق شود، بیش از 40 هزار هکتار زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار می گیرد که می تواند با احتساب سایر ظرفیت های قانون، زمین 4 میلیون واحد مسکونی از این طرح را تامین کند.

تامین زمین برای ساخت بیش از یک میلیون و 450 هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن درباره تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: تا کنون 22 هزار و 157 هکتار از اراضی مستعد متعلق به وزارت راه و شهرسازی در اختیار این طرح قرار گرفته که ظرفیت ساخت بیش از یک میلیون و 450 هزار واحد را دارد.

مالکی افزود: همچنین حدود 35 هزار هکتار از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده که قابلیت بارگذاری بیش از یک میلیون و 400 هزار واحد مسکونی را دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع در صورت الحاق اراضی وزارت راه و شهرسازی به محدوده شهر و استفاده از ظرفیت های قانون جهش تولید، می توان بیش از دو میلیون و 700 هزار واحد را در این اراضی بارگذاری کرد.

وی تاکید کرد: سایر زمین ها نیز از روش های دیگر مورد اشاره در قانون جهش تولید مسکن تامین خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: برخی مواقع در شهری زمین تامین شده اما متقاضی به اندازه کافی در آن شهر وجود ندارد و یا در برخی شهرها زمینی متعلق به دولت وجود ندارد، در این مواقع از روش های مختلفی از جمله توافق با مالکین بخش خصوصی، مالکین بنیادها، نهادهای دارای زمین در آن شهر و یا نیروهای مسلح به تامین زمین های آن مناطق اقدام می کنیم.

مالکی خاطر نشان کرد: حدود 3 هزار هکتار از اراضی جهت بررسی در دستور کار شورای برنامه ریزی قرار دارد.

وی افزود: دو هزار و 229 هکتار از این اراضی هم در دستور کارِ کارگروه های زیربنایی است و بیش از 12 هکتار از این اراضی در کمیته های کارشناسی استان در حال رسیدگی قرار دارد که بر تسریع سیر مراحل بررسی تاکید کرده ایم.

تامین 22 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات