اجاره نشینی کمر مردم را شکسته است / افزایش میزان صدور پروانه ساخت

شهردار تهران گفت: با تمهیداتی که برای تسهیلات ساخت مسکن اندیشیده ایم، قرار است تا شهریور شیب نزولی صدور پروانه ساختمانی در تهران صعودی شود.

زمان مطالعه 3 دقیقه

اجاره نشینی کمر مردم را شکسته است / افزایش میزان صدور پروانه ساخت

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه مراسم کلنگ زنی 3 هزار واحد مسکونی در منطقه 18 تهران با مشارکت بنیاد مسکن در پاسخ به پرسش در خصوص اینکه آیا کاهش آمار صدور پروانه های ساختمانی در بهار امسال در شهر تهران را شهرداری تأیید می کند یا خیر؟ اظهار کرد: کاهش صدور آمار پروانه های ساختمانی از اوایل دهه 90 و سال 1391 که ما 31 هزار پروانه ساختمانی داشتیم، روند کاهشی را آغاز کرد و روز به روز هم این کاهش صدور پروانه مشهود بود که مربوط به 8 سال قبل تا کنون است.

وی افزود: با سیاست غلطی که در کشور حاکم شد، عملاً ما این رکود را در حوزه مسکن می بینیم و این بد مسکنی و بی مسکنی که امروز می بینیم، حاصل این تفکر غلط گذشته است.

شهردار تهران ادامه داد: تدابیری اندیشیده ایم به ویژه مصوبات کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران در خصوص بافت فرسوده و تسهیلاتی که ناظر به صدور پروانه است، امکانی را ایجاد می کند که برای مردم ما کاملاً صرفه و صلاح برای ساخت و ساز در شهر تهران وجود داشته باشد.

زاکانی یادآور شد: ما یک میلیون مسکن کم داریم و از طرفی هم با این سامان یافتگی که در حوزه تولید مسکن به صورت انبوه شکل گرفته است، امیدواریم این روند نزولی صدور پروانه ساخت، مثبت شود. شهرداری تهران با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت 10 هزار مسکن در تهران است و این امکان را فراهم می کند تا وعده ای را که به مردم تهران برای تأمین مسکن یا رفع نیاز آنها در حوزه تملکی یا اجاره نشینی عملی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تسهیلاتی که در نظر گرفته ایم، روند کاهشی صدور پروانه های ساخت مسکن در تهران افزایشی خواهد شد.

شهردار تهران درباره آمار صدور پروانه ساخت در تهران طی 4 ماهه نخست سال جاری گفت: آمار وجود دارد ولی با مصوبه ای که در کمیسیون ماده 5 اخذ شد و ناظر به بافت فرسوده بود، قطعاً از ماه آینده روبه رشد خواهد شد؛ این مصوبه کمتر از 10 روز است که اخذ و ابلاغ شده و برای دیدن نتایج آن، کمی زمان می برد.

وی درباره ساخت سالی 180 هزار واحد مسکونی در تهران گفت: این 180 هزار واحد، ساختشان شروع می شود؛ ما از همه ظرفیت های شهر تهران از نظر بافت های قابل نوسازی را احصا و هدف گذاری کرده ایم؛ بین 22 منطقه تقسیم بندی شده و قدرالسهم امسال تعیین شده است.

وی افزود: با آیت الله تحریری و مجموعه ای که در منطقه 19 بودند تفاهمی داشتیم که بر اساس آن ساخت 120 هزار واحد در این منطقه تعیین تکلیف شده بود؛ حرکتی هم با موقوفه مروی داشته ایم که امکان بارگذاری 40 هزار واحد مسکونی در این منطقه را فراهم کرده است.

شهردار تهران تصریح کرد: متعهدیم تا در برابر عرق شرمی که جوانان ما نمی توانند مسکن تهیه کنند و کمر مردم در اجاره نشینی در حال شکستن است، مسئولیت مان را اجرا کنیم و بوانیم باری از دوش مردم برداریم.

وی یادآور شد: شهرداری با شرکای خود ساخت مسکن در نقاط مختلف تهران را برنامه ریزی کرده و قرار است قدرالسهم شهرداری برای خدمات رسانی به اقشار مستضعف در نظر گرفته شود؛ برای اجاره داری حرفه ای خود را آماده کرده ایم.

اجاره نشینی کمر مردم را شکسته است / افزایش میزان صدور پروانه ساخت

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات