دستگاه قضایی در طرح مسکن مهر پردیس پیگیر رفع مشکلات مردم است

معاون دادگستری کل استان تهران با بیان اینکه دولت برای تکمیل مسکن مهر تلاش می کند تا این پروژه تکمیل شود گفت: سهم دستگاه قضایی در این مورد پیگیری مشکلات با همکاری مسئولان امر است تا بر سیستم هایی که موظف به ایجاد زیر ساخت هستند نظارت کند.

زمان مطالعه 3 دقیقه

دستگاه قضایی در طرح مسکن مهر پردیس پیگیر رفع مشکلات مردم است

حاجی رضاشاکرمی روز چهارشنبه درحاشیه آیین تودیع علیرضا آغاجری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس و معارفه محمد شیخ آرانی به خبرنگاران گفت: مسکن مهر در این شهرستان هنوز تکمیل نشده و ناقص است و تامین زیرساخت ها نیاز به پی گیری دارد.

شاکرمی افزود: زیرساخت های کافی برای این شهرستان درحال حاضرایجاد نشده و دستگاه های متولی برای ایجاد زیر ساخت ها کوتاهی نکنند.

معاون دادگستری کل استان تهران ادامه داد: دستگاه قضایی برعملکرد مسئولان نظارت کند تا کوتاهی اتفاق نیفتد و اگر ترک فعلی انجام شده برحسب وظایف قانونی واگذار شده و بر حسب قانون پی گیری شود.

شاکرمی ادامه داد: وظایف دادستان در قانون تصریح شده است، دادستان مقام قضایی است که وظایف مختلفی برعهده دارد از جمله احیای حقوق عامه رسیدگی به شکایات مردم و موضوعات مخالفی که در قانون برعهده دادستان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: از محمد شیخ آرانی دادستان جدید شهرستان انتظار داریم که به شکایات مردم واختلافات آنها رسیدگی کند و موضوعات و معضلات شهرستان را رفع و حل کند.

معاون دادگستری کل استان تهران گفت: همکاران قضایی در این شهرستان که با مشکلاتی نیز مواجه هست ، ترک فعل را با نظارت و در صورت نیاز تذکر بدهند و اگر نیاز به برخورد قضایی هست در آخرین مرحله برخورد قضایی داشته باشند.

برای مقابله با ساخت و سازغیر مجاز شعبه ویژه راه اندازی می شود

دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز و رسیدگی به جرم افرادی که مخل نظم هستند را در دو شعبه ویژه به طور مجزا برای ورود تخصصی راه اندازی می شود.

محمد شیخ آرانی با بیان اینکه صدور حکم به تنهایی کافی نیست، توضیح داد: صدور حکم به تنهایی کفایت نمی کند باید با تمامی ظرفیت شهرستانی و سریعترین زمان احکام صادره را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: احیا و ارتقای حقوق عامه را در دستور کار داریم و با توجه به موقعیت شهرستان که در نزدیکی تهران قرار گرفته مباحث ساخت و ساز های غیر مجاز، تغییر کابری غیر مجاز و ساخت و ساز های غیر مجازی که در حریم بستر رودخانه صورت می گیرد را با حساسیت ویژه پی گیری خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس ادامه داد: در حوزه پیش فروش مسکن پرونده های متعددی داریم و مشکلات مسکن مهر و زمین های فاقد سند در شهر بومهن از جمله مواردی است که در اولویت کاری قرار می گیرد.

شیخ آرانی افزود: برای پیشگیری از وقوع جرم برنامه های مدون داریم که در اختیار شعب و دستگاههای مربوطه قرار خواهیم داد.

نوپایی شهرستان مشکلات زیادی به همراه دارد

دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان پردیس گفت: پردیس با وجود اینکه 8 سال است به شهرستان تبدیل شده همچنان نوپا است و همین نو پا بودن به شهرستان آسیب جدی زده است.

علیرضاآغاجری گفت: شان مردم ولایتمدار و شهید پرور شهرستان بالاتر ازمواجه شدن با کمبودها و کاستی های موجود است.

وی با اشاره به تاخیر در واگذاری مسکن مهر به عنوان یکی از مشکلات اصلی شهرستان، توضیح داد: دولتمردان برای رفع مشکل متقاضیان و مالکان تدبیری بیاندیشند تا انتظار 12 ساله مردم به پایان برسد.

دادستان عمومی و انقلاب پیشین شهرستان پردیس گفت: شهرستان در محل ورودی و خروجی شهرهای شمالی قرار دارد و آخرهفته شاهد ترافیک سنگین هستیم.

آغاجری گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز زیادی به دلیل نزدیکی به شهر تهران و خوب بودن آب و هوا داریم وسودجویان چشم طمع به اراضی ملی و تغییر کاربری در شهرستان دوختند.

وی ادامه داد: در طی سالهای خدمت تا جایی که توانستیم مبارزه و جلوگیری کردیم و این رسالت را به دادستان جدید واگذار می کنیم.

علیرضا آغاجری از این پس در سمت مدیرکل حفاظت اطلاعات سازمان زندانهای کشور خدمت رسانی خواهد کرد.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

دستگاه قضایی در طرح مسکن مهر پردیس پیگیر رفع مشکلات مردم است

دیدگاه ها هیچ نظری ثبت نشده است

  1. هنوز درباره این خبر هیچ دیدگاهی وجود ندارد. دیدگاه خود را درباره این موضوع بیان کنید.
برای نمایش نام کامل خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

رویال وب
آژانس طراحی و تبلیغات